Bruin eraf bij scrubben?

In hoeverre scrub je je bruine kleurtje eraf bij het scrubben? En als je verbrand bent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.6K

Antwoorden (2)

Niet, omdat je bruin wordt door het pigment in levende cellen, dode cellen worden niet bruin.
Je moet wel uit kijken wanneer je verbrand bent en je schrubt en daarna ga je weer in de zon liggen dat je dan extra hard verbrand. De zon komt direct op de nieuwe huid.
Is geen aanrader ( ervaring ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bruine kleurtje slijt er langzaam af met de dode huidcellen mee.
Je kan dus juist vóór het zonnen scrubben, om die dode huidcellen alvast te verwijderen. De bruine kleur blijft dan langer zitten.
Maar pas inderdaad op met zon, sowieso.
En nooit te veel scrubben, je huid ververst elke 6 weken zelf al van nieuwe laag, je kan het af en toe helpen maar zeker niet meer dan 1 keer per week.