Polo van 100% katoen is te groot Is het mogelijk om deze kleiner te maken? (Ik dacht aan warm wassen ofzo? )

Zie titel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.5K

Antwoorden (4)

Je kan hem te warm wassen, maar het is een niet-gecontroleerde manier van krimpen. Je hebt zelf geen invloed over de mate waarin en de plekken waarop.

Als 'ie nieuw is kan je hem wellicht nog ruilen.
Anders kan je hem ook laten innemen bij een naai-atelier (maar dan moet de polo dat wel waard zijn).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe het in de droger word het ook een maatje kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan, maar alleen in de lengte.
De breedte blijft waarschijnlijk hetzelfde, alleen de lengte iets korter. Soms gaat de verhouding er dus een beetje uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga niet te heet wassen of drogen, je hebt hier geen controle over, en dan kan je misschien de polo gelijk weggooien. Met een naaimachine heb je de klus zo geklaard:
Trek de polo binnenste-buiten en naai binnen de zomen (mouwen en taille) een paar halve centimeters af (afhankelijk van hoeveel de polo te groot is).