Hoe kan je eyeliner aanbrengen zonder te knoeien?

Mijn ogen zijn slecht en ik gebruik een vergrotende spiegel, maar mijn hand is niet vast genoeg en zit ik vaak te knoeien.

14 jaar geleden
in: Mode
1.8K

Het beste antwoord

ik ben visagiste en dit is een van de moeilijkste dingen om goed te doen.
Begin eerst met een potlood met een scherpe (maar niet te cherp) punt en dan leun je met de zijkant van je hand op je kaak lijn. Je leunt met je elleboog op de tafel. Je kunt dan met je andere hand je wenkbrauw iets omhoog trekken. Je zet dan net boven en tussen je wimpers kleine stippen oogpotlood. Zet ze dicht tegen elkaar en dan heb je al een lijntje. Je gaat trouwens van de buitenhoek van jeoog naar de binnenkant toe. Hoe fijner de stippen, hoe mooier het lijntje is. De beste lijn is zo dicht mogelijk tegen de wimpers aan. Je kunt een potlood lijntje mooi strak maken met een wattestaafje en dan fixeren met oogschaduw (in dezelde kleur).
Wat ook helpt in het begin is om je mascara eerst te doen. Je hebt dan iets meer steun.
Als je dit een tijdje doet, krijg je meer de vorm van je oog "in je vingers" en dan kun je bijna hetzelfde doen met liquid liner. Je hoeft dan natuurlijk niet te fixeren met poeder.
Een lang verhaal voor iets wat ik je in 5 minuten kan leren ;)
Hier een goed filmpje ----->
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is inderdaad moeilijk om een strakke rechte lijn aan te brengen. Zelf smeer ik er gewoon wat op en vervolgens maak ik er een strakke lijn van met een wattensataafje met wat lotion erop, zo kun je heel gemakkelijk alles wat teveel is weghalen. Werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het een idee om dan ipv een flesje met penseeltje een stift te gebruiken.
De hema heeft twee soorten hiervan: perfect eyeliner, werkt als een heel zacht potlood.
Maar je hebt ook de soft eyeliner: dat is een zachte stift (net als kleurstiften), die werkt zonder knoeien.
Zelf gebruik ik nu stay on eyeliner pencil, van cartrice, van de kruidv.
Voor een paar euro ben je dan klaar (welke je ook neemt van de hier genoemde) in zwart of bruin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vloeibare eyeliner is het moeilijkste om goed aan te brengen. Oefening baart kunst, maar als je geen vaste hand hebt kan je ook andere middelen gebruiken om tot een goed resultaat te komen.

Gebruik een heel fijn penseeltje en breng hiermee natte oogschaduw als eyeliner aan. Voordeel is dat je de oogschaduw een beetje kan vervagen als het lijntje niet helemaal strak is en het loopt tijdens het aanbrengen niet zo snel uit (ik vind het hiermee gemakkelijker om een strakke lijn te trekken). Nadeel is dat het niet waterproof is en dat het in de loop van de dag een beetje vervaagt, maar dat verschilt ook per oogschaduw.

Je kan ook een oogpotlood gebruiken. Dit lijntje kan je ook mooi vervagen, wat vaak wel subtiel staat, en het blijft meestal goed zitten. Leg het potlood in de vriezer als je een heel scherpe punt wil slijpen voor een heel dun lijntje. Met een warmere punt krijg je een dikkere lijn, daar kan je dus een beetje mee spelen.

Nog wat algemene tips, ongeacht waarmee je werkt:

Zorg er altijd voor dat je je ooglid strak trekt, je kan omhoog trekken of naar buiten, iedereen heeft zo zijn voorkeur. Laat pas los als de eyeliner droog is, anders loopt het uit.

Als je er nog moeite mee hebt raad ik je aan het lijntje niet in 1 keer te trekken, maak korte streepjes, of zet eerst kleine puntjes tussen je wimpers en verbind deze puntjes daarna.

Het meest 'ideale' lijntje (maar smaken verschillen) is een lijntje dat dun begint, dan iets dikker wordt en dan weer dun eindigt en aan de buitenkant van het oog ietsjes omhoog loopt. Om het natuurlijk te houden kan je het lijntje het beste laten stoppen waar de wimpers ook ophouden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, mooi uitgelegd +1
Misschien is het een idee, om permanente make-up aan te laten brengen. In jouw geval dus een eyeliner, dan ben je in 1x klaar en je hebt altijd een mooi, strak lijntje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je kunt doen is ipv onder je oog een lijntje aanbrengen, een lijntje trekken in het randje van je ooglid. Het verschilt niet zoveel en blijft minder goed zitten, maar je kunt het makkelijker aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik een vloeibare eyeliner met zo'n penseeltje en druk de hand waar ik mee 'teken' tegen mijn wang. Je moet je pols wel even in een hoek zetten, maar zo ga je gegarandeerd niet trillen.