Ik hoor vaak dat als je make-up draagt dat dat heel slecht voor je huid is. Heeft het erge gevolgens als je op je 13e al begint met make-up te dragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.6K
Kimath
13 jaar geleden
hoeveel make up? alleen wat op de ogen, of ook inclusief foundation en dergelijke? want foundation is op jonge leeftijd echt nog niet nodig.

Antwoorden (8)

Zie link. Als je alles goed schoonmaakt, is er dus niets aan de hand ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke dag wel goed schoonmaken.
en af en toe een dagje 'zonder'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik weet is make up niet vreselijk slecht voor je huid. Dat wil niet zeggen dat je er maar zoveel mogelijk op kan smeren omdat het toch niets uitmaakt, want het ligt er ook aan hoeveel je gebruikt. Zorg gewoon dat je minimaal 1x per dag je huid reinigt. Reinigingsmiddelen kun je goedkoop bij de drogist kopen, en je zorgt ervoor dat je huid niet verschrikkelijk beschadigd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je 13de beginnen met make te dragen (foundation etc) is nergens voor nodig. Je hebt vast nog een mooie jonge huid.
Oogschaduw, lipstick, mascara, allemaal geen probleem als je het maar weer goed erafhaalt.
Tegenwoordig bevat make-up ook verzorgende bestanddelen, dus slecht is is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik zou zeggen besteed je geld liever uit, ook op 13 jarige leeftijd aan een schoonheidsspecialiste dan aan foundation.
Een acnehuid ziet er lelijker uit met foundation dan zonder.
Nee hoor, je krijgt gewoon eerder een ouwe kop, waardoor je steeds moeilijker een dagje zonder make-up de deur uit kunt.
Als je je huid verder heel goed verzorgt en schoonmaakt, en vooral niet met make-up op in de volle zon komt, zal de echte schade uiteindelijk wel meevallen.

Op je dertiende is teveel make-up echter niet bepaald een fraai of fris gezicht ; probeer het tot een minimum te beperken, alleen wat mascara, oogschaduw en lippenstift enzo en geen dikke lagen poeder en pancake, want DAT is slecht voor je huid (vooral als je wat slordig bent met schoonmaken, zeker op de acne-gevoelige leeftijd) en ziet er ook eigenlijk niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
helemaal vol plamuren met make up, daardoor puistjes, oplossing: meer plamuren!
zo zie ik sommige rondlopen, echt vreselijk. van die barbies met spinnenpoten wimpers, bah!
Liever puur natuur met een klein beetje oogschaduw en lipgloss. Zoveel mooier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt totaal geen gezicht. Wij hadden vroeger ook van die meiden op school ; ze waren 14 maar leken wel 20 !
Onlangs op een reunie zag ik ze weer ; ze waren 42, maar leken wel 55 ! Dat deed me, zonder één rimpel en zonder één grijze haar, wel deugd. Al was ik natuurlijk wel bijna de dikste :lol: .
Dat zie je gauw genoeg als je boven de 40 komt. Het is dan vroeg genoeg om te betreuren dat je op je 13de al begonnen bent je dicht te plamuren en kom dan niet aan met "ja maar op GV zeiden ze dat het niet slecht voor je huid was".
13 jaar geleden
Zolang je het er 's avonds weer afhaalt, zal het geen acne veroorzaken en je zeker niet sneller oud maken. Sterker nog, veel foundations beschermen tegen de zon, dus is het alleen maar goed tegen huidveroudering.
Let wel op dat je niet te goedkope spullen gebruikt, deze bevatten vaak meer chemische stofjes als parabenen (kankerverwekkend denken velen). Kies liever voor een foundation met dagverzorging en zonnebeschermingsfactor.
En gebruik 's avond een goede reiniging, liefst een milk of gel voor de normale huid. Lekker spoelen met warm water en een goede crème gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je je huid savonds goed reinigt en 1 keer in de week een maskertje op doet is het niet zo slecht