Ik ben een meisje van 14 jaar en al 1.84 lang. Is dit wel gezond? En wat voor soort kleding breekt de lengte?

Ik heb echt afschuw voor mij lichaam. Aangezien ik ook niet de dunste ben, ben enorm in alle richtingen. En ik weet dus niet echt goed hoe ik moet afkleden en de lengte breken tegelijk. Wat zijn de do's and dont's ? Help ajb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.3K

Antwoorden (10)

1.84m is voor een meisje van 14 geloof ik best lang. Je zou eens aan de huisarts kunnen vragen of groeiremmers voor jou een mogelijkheid zijn.
En snuffel deze sites even af, daar staan vast goede tips tussen:

http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&biw=1596&bih=744&q=kledingtips+lange+vrouwen&rlz=1R2ADRA_nlNL420&aq=0&aqi=g1&aql=&oq=kledingtips+lange&fp=f7170c59a4f40dbe

En niet te onzeker zijn, hoor! 1.84m is een hartstikke mooie lengte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar hoef je echt niet voor naar de huisarts hoor! -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
groeiremmers hebben erg veel nadelen, daar zou ik me eerst eens in verdiepen.
1.84 is lang, ik ben 1.83, vond het als puber ook vreselijk, maar daar 'groei' je wel over heen.
Je breedte helpt bij het optisch kleiner lijken. Als je dun zou zijn zou je alleen maar langer lijken.
Qua kleding: geen coltruien (anders word je n prop) en geen horizontale strepen. Vertikale strepen laten je langer en dunner lijken, horizontale juist korter en breder. Platte schoenen vanzelfsprekend. Rokjes en brede riemen leggen nadruk op de heupen en weg van lengte of bijv brede schouders.
Maar t belangrijkste is nog dat je in balans komt en van jezelf kan houden zoals je bent. Als jij er geen last meer van hebt is het probleem en hoef je geen tips te hebben. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik hierboven lees over groeiremmers en huisartsen, vind ik onzin.
ik ben ook 14 jaar en ook rond de 1.84
Er is niks ergs aan zo´n lengte. ik heb een vriendin die zelfs 1.91 is!
Dán snap ik dat je onzeker word.
Jou lengte is misschien wel wat langer dan gemiddeld, maar om dan direct naar de huisarts te gaan...

En over de breedte, je kan eens tips op internet (google) vinden over hoe je je kunt kleden.
En als je jezelf echt te dik vind, kan je eens gaan overwegen naar de sportschool te gaan, dan heb je in korte tijd al een behoorlijk resultaat! :)

Succes,
elinelouiselois
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens om je heen naar lange mensen.

Mensen die zichzelf te lang vinden gaan krom lopen, en laten hun schouders hangen om kleiner te lijken. Ze zien er dan lomp en onzeker uit.

Lange mensen die juist rechtop lopen met hun hun hoof rechtop, zien er heel zelfverzekerd uit.

Oftewel, als je het niet kan veranderen dan moet je het gewoon accepteren. Anders loop je je hele leven met een onzekerheid terwijl je er niks aan kunt doen.

Ikzelf ben nogal klein, en zou juist super blij zijn als ik jouw lengte zou hebben.

Waar je wel wat aan kunt doen is je gewicht.
Het is trouwens goed als lang bent om wat dikker te zijn. Veel lange mensen juist erg onzeker omdat ze lang en dun zijn.

Iedereen heeft wel iets om onzeker over te zijn. Het grote verschil? De een laat het merken en straalt het heel erg uit. En de ander laat het niet merken of houdt zich bezig met dingen die belangrijker zijn.

Wees blij je nog gezond en jong bent en van het leven kunt genieten!

Toegevoegd na 1 uur:
Zoals beneden gezegd wordt, mensen pesten je niet omdat je lang bent, maar omdat je laat zien dat je onzeker bent.

Was je klein, dik, dun, normaal dan had je alsnog hetzelfde probleem gehad met deze mensen.

Pesten geeft onzekere mensen het gevoel macht te hebben omdat de persoon die onzeker is beinvloedbaar is.
Op deze manier valt het niet op dat deze pesters zelf eigenlijk heel onzeker zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb os gewoon normaal hoor dat je al een groei spurt heb gehad want
Ik ben 12 en 1.67 lang! Maar ik ben wel dun maar je moet echt niet onzeker zijn! Ik ben soms ook onzeker maar dat laat ik never nooit zien! Want dan kunnen ze je intimideren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kunnen je niet intimideren+ hoezo je hoeft niet naar de huisarts? Dat is gewoon een opsie! -1 voor jou >:D
Kleding met horizontale lijnen helpt je als je niet zo lang wilt uitzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n lengte is juist prachtig! Zoals andere antwoorders ook al zeggen: probeer het te accepteren, en laat het je niet onzeker maken. Zorg dat je altijd rechtop loopt, en ook gewoon hoge hakken aantrekken hoor! In de link staan een paar kledingtips voor lange vrouwen. Ik voeg er nog een aan toe: door een brede riem in je taille te dragen, lijk je tegelijkertijd minder lang én je taille lijkt smaller.
Jongens van jouw leeftijd zijn nu waarschijnlijk kleiner dan jij, maar omdat ze hun groeispurt later krijgen, schieten ze je binnen een paar jaar waarschijnlijk allemaal voorbij. Dan lijk je niet meer zo lang!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk ben je gewoon een lange meid. Daar is niets mis mee - denk ook eens aan fotomodellen bijvoorbeeld, die moeten lang zijn ;-)
Ik ben zelf 1.86 (maar dat valt niet op omdat ik heel erg dik ben...), en ik kom de laatste jaren steeds vaker meisjes en jonge vrouwen tegen die langer zijn dan ik, sommigen op hoge hakken, ze kleden zich zoals ze zelf willen.
Als je jezelf echt veel te dik vindt, dan zou je eens met de huisarts kunnen overleggen of een verwijzing naar een diëtist voor jou zinvol is.
En als jij kleding draagt waarin je je goed voelt, en accepteert dat je bent zoals je bent, dan zul je stralen.
Als je een 'perfecte outfit' draagt waarin je je ongelukkig voelt, dan ziet niemand die mooie kleding, alleen maar dat jij je rot voelt.
Ik ben zelf altijd erg geneigd vooral effen dingen dragen, liefst met een jasje of een lange blouse over een t-shirt heen, maar dat is misschien vooral een tic die ik van vroeger heb overgehouden toen ik zo min mogelijk wilde opvallen - want ik zie veel stevige vrouwen (lang of niet) in de meest wilde motieven lopen. Persoonlijk vind ik dat niet mooi, maar zij wel, en dus staat het ze :-)

Ga op zoek naar wat JIJ mooi vindt! Want dat zal je mooi maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja je bent lang en geloof me ik weet hoe vervelend dat KAN zijn. Ik ben zelf inmiddels 52 en 1.87m. Gelukkig heb ik er allang geen last meer van. Ik was toen mager, dus leek ik nog langer. Mijn dochter van 20 is 1.85 al vanaf haar 14 de. Zij heeft het nooit als last beschouwd. Natuurlijk wilde ze liever een paar cm minder, maar dat was nou eenmaal niet zo. Ze draagt hoge hakken en is uitgegroeid tot een zeer zelfverzekerde jonge vrouw. Ik ben trots op haar! Wat ik hiermee wil zeggen. Je bent lang so what? Wees trots op je zelf en blijf niet in een slachtoffer rol. En nee groeiremmers helpen niet meer. er is een fijn site voor lange mensen dik en dun. Je kunt er je verhaal kwijt en afbieden vragen. www.langzijn.nl
Succes meid!

Liefs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* afbieden moet zijn info
Kan het niet veranderen op mijn iPhone
Ik ben nu 15 en al 1.84 vanaf me 13de en vind het opzich niet meer zoo erg hoe ouder je word hoe minder denk ik alleen wel jammer dat ik geen hakken aan kan doen maar goed ik zou een donkere spijkerbroek aandoen en lange laarzen en gewoon alles aan doen wat je wil wat maakt het uit je ben geen 2 meter!!