waarom zijn schoenen met een merk tekentje eropgenaat of geplakt eigenlijk duurder dan zonder een tekentje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Mensen willen graag ergens bij horen. Of ze willen zich associëren met een bepaalde levensstijl of merk, dus hebben ze er meer voor over om voor dat merk te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat tekentje betekent het merk dat het maakt, mensen willen dit omdat ze vaak ergens bij willen horen of stoer willen doen tegen anderen. daarom zie je ook steeds meer jongeren merkkleding dragen. en natuurlijk willen die merken goed betaald krijgen en moedigen zij dit gedrag aan. zij krijgen namelijk altijd een redelijk hoog percentage van de verkoopprijs. ± 20% bij de grote merken zoals nike en adidas. stukken meer dan de mensen die ze maken. in de sweatshops krijgen ze nl. ± 0.1% v/d verkoopprijs. dat betekent 10 cent voor een broek van 100 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die merkkleding zit toch vaak wat btr en ziet er toch altijd beter uit. Je wil graag de indruk op andere maken dat je geen geld problemen hebt. Dit is te vergelijken met Salaris. 84% van de bevolking zegt dat men wel aardig verdienen maar vind dat eigenlijk niet zelf niet zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij schoenen met een merkteken erop betaal je voor de schoen (1) en daarnaast betaal je ook voor het merk (2) wat de schoen aanmerkelijk duurder maakt. Dit geldt ook voor merkkleding.