kan dit kwaad (zie extra uitleg)

ik stijl me haar elke dag voor 5 min
en als ik dan douche dan fohn en stijl ik het voor 2 min dus erg snel...maar kan dit kwaad in de toekomst??
ik gebruik (gel erg soms) en een spray dat me haar beschermt voor 24 uur tegen de hitte van de fohn en stijltang..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Het kan geen kwaad als je het op de volgende manier doet.

En hoe ga je te werk?
Ten eerste is het belangrijk om te beginnen met zojuist gewassen haar, zeker als je de look enkele dagen wilt houden. Begin met het natte haar droog te deppen totdat voldoende vocht uit het haar verwijderd is en vorm daarna het haar in het model dat je wenst.
Begin met het drogen van de onderkant van het haar, waarbij je de achterzijde van het hoofd als eerste doet. Zet die delen van het haar waar je nog niet aan werkt voorlopig vast met een clip, weg van de luchtstroom en de warmte. Indien je steil haar wenst, maak dan gebruik van de borstel, waarbij je de haren vanaf de wortel tot aan de uiteinden borstelt. Gelijktijdig bedien je de föhn met je andere hand en blaast hiermee daar op die streng haar, waar je borstel op dat moment is. Let hierbij goed op dat de temperatuur van de föhn niet te hoog staat of dat de föhn niet te dicht bij de haarlok of hoofdhuid gehouden wordt, om verbranding van het haar of huid te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kan het kwaad voor de toekomst? Nee, voor de toekomst van je haar kan het geen kwaad, mocht je haar beschadigd raken dan groeit er daarna weer gewoon nieuw haar. Of jou haar beschadigd raakt door het föhnen en stijlen is niet zo snel te zeggen. Bij de een gebeurd dat sneller dan bij de ander. Ook hangt het e.e.a. af van hoe heet je föhn wordt, met erg hete lucht föhnen word meestal afgeraden.

En verder qua toekomst: het heeft wel effect op jouw toekomst. Stel je bent nu 15 en je wordt 80 jaar oud. Dat zou betekenen dat je in totaal meer dan 2700 uur van je leven kwijt bent aan het föhnen en stijlen van je haar ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stijl mijn haar elke dag, soms zelfs twee keer per dag. Het is echt geen probleem zolang je maar goede producten gebruikt. Ik gebruik shampoo en conditioner voor droog en beschadigd haar, crème voor haarpunten en masker voor droog en beschadigd haar (kappersmerk) en een stylingspray van John Frieda voor het stijlen. Mijn haar ziet er hierdoor altijd netjes en verzorgd uit.