Kan ik blondgeverfd haar zelf blonder (niet lichter) maken?

Een maand geleden heb ik mijn haar lichtblond laten verven bij de kapper. Nu is het zo dat het naar mijn idee een te warme kleur is. Het neigt een beetje naar het rossig toe.
Nu is het voordeliger om er zelf een pakje verf in te gooien voor blond haar.
Is dit een goed idee, of kan mijn haar dan misschien zelfs wel oranje worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Ja, dan kan je inderdaad oranje haar krijgen, niet doen dus.

Ik heb dat probleem zelf een keer gehad (echte Bassie-look) en weet nu van de kapper hoe het wel moet: als je je haar regelmatig wast met zilvershampoo (ja, die eigenlijk bedoeld is voor mensen met grijs haar dat vergeeld is) kun je langzaam het rossige eruit krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die raad had ik ook gekregen van iemand, maar mijn haar werd daar stroef en hard van. En aan de kleur veranderde er weinig. Ik heb geduld moeten hebben tot aan de 3de kleuring, toen was het echt lichtblond.

Andere antwoorden (4)

Als je haar daarvoor een donkere kleur had, kan het even duren voor je echt lichtblond bent. (heb ik zelf meegemaakt) Je kapper kon het waarschijnlijk niet meteen lichter maken omdat het anders je haar zou beschadigen.
Vraag voor alle veiligheid toch maar raad aan je kapper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga evt terug naar je kapper garantie ,zelf kan maar NIET lichter neem een matte kleur ,een fractie donkerder dan je kleur nu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een zgn. zilvershampoo kunnen proberen, die haalt een rossige gloed weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan wel 1of 2 tinten lichter gaan maar neem wel iets met as vb. 8.1 of 9.1 dan voorkom je dat je ni oranje uitkomt. En idd. Af en toe met zilvershampoo wassen neemt de geel of oranje weg.