Heb iemand ervaring met hairextensions?Breekt je eigen haar echt ervan af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.7K

Antwoorden (5)

Nee bij mij brak het niet af. Heb het een jaar of 5 gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zozeer met extensions, maar ik heb mijn haar wel een paar keer laten invlechten met kunsthaar dat er vervolgens drie tot zes maanden in heeft gezeten.

Als je ze er vervolgens weer uithaalt, verlies je bergen en bergen en bergen haar, maar......je bent geen haartje kaler dan daarvoor.

Een mens verliest namelijk elke dag zo'n 100 haren, maar als je er extensions of vlechtjes in hebt, kan dat bovenaan afgebroken haar nergens heen en zakt in de vlecht. Met het uitkammen komt die hele drie tot zes maanden haar a 100 per dag er dus in één keer uit zetten ; en dat is een flinke boodschappentas vol, kan ik je vertellen !

Het probleem met echte , aan je haar vastgemaakte extensions is natuurlijk de hitte en/of de lijm waarmee gewerkt wordt, Die zou je haar wel degelijk kunnen beschadigen. Met name binnen de Afro-ameriaanse gemeenschap is het dragen van extensions volslagen normaal, en heel wat van die vrouwen zijn inderdaad op een gegeven moment op het punt dat ze wel moeten, omdat ze meer kale plekken hebben dan haar. Het vele bleken, relaxen, fohnen en bewerken van het haar kan daar echter uiteraard ook op van invloed zijn. Bij dergelijke mishandeling is het soms moeilijk te bepalen waar het haar nu uiteindelijk echt aan 'overleden' is.
Mettertijd en met rust echter komt dat haar wel weer terug ; het is maar zelden definitief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze zelf vorig jaar gehad. Extensions met waxjes, maar heb wel kale plekken overgehouden.
Mijn haar kon blijkbaar die zwaarte niet aan.
Dus vraag eerst even goed na of jou haar geschikt voor extensions is want voordat je t weet heb je n stuk minder haar uiteindelijk,like me!
Good luck
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je haar makkelijk uit je hoofd getrokken kunnen worden doe het niet ,test het. of indien de bondjes gedicht testrak tegen je hoofd huid zitten (dus niet goed geplaatst)ja dan raak je wat haar kwijt ,laat ze daarom door iemand met ervaring plaatsen ,bij dun haar wees voorzichtig (evt bondje doorknippen dun maken )probeer evt van die plak strippen goedkoop !en makkelijk zelf tedoen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor fijn haar kan ik je aanraden om matten te laten zetten bij djarling in amsterdam op de pc hoofdstraat naar mijn weten de beste op dat gebied! Heb je sevig of wat dikker haar kan je prima losse extensions met bondjes nemen maar denk wel: je moet het bijzonder goed verzorgen en behandelen 3x per dag goed borstellen met een speciale borstel, regelmatig laten kijken of je geen klitten bij je bondjes krijgt wat dat wordt op den deur een vies vervilt plukje haar wat niet meer uit de klit kan, snachts slapen met een vlecht, liters conditioner en erg veel geduld en oja: hou er ook rekening mee dat je niet even zo naar buiten kan met je extensions want dat ziet er niet uit er moet echt altijd een stijltang of krultang etc. In! Ben je hiertoe bereid moet je het zeker doen dan ga je er ook veel plezier aan beleven