hoe kan je je mama overtuigen dat je dat wil hebben en da ze zij zegt da je da nie mag hebben

overtuigen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Ga stampvoeten... trek een pruillip...( werkt bij mij nog steeds goed;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Gewoon heel lief vragen en zeggen dat je het écht heel graag wilt hebben. Maar misschien heeft je mama wel een hele goede reden waarom je het niet mag hebben, dat hebben mama's soms.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi Iris ;) dikke +
Noem heel veel redenen op waarom jij gelijk denkt te hebben en waarom je dat echt wil hebben. Bedenkt iets wat voor haar ook heel belangrijk kan zijn, bijvoorbeeld als je op een sport wil is het voordeel dat je veel beweging krijgt en dat is gezond! Of als je meer zakgeld wil, dan is het voordeel dat je dan meer zelf kunt kopen en beter leert om met geld om te gaan. Bedenk iets waarvan je moeder denkt.. heee, maar dat is wel een hele goede reden!
Als je het dan nog niet mag.. dan zou ik het maar opgeven als ik jou was.. want ik weet niet hoe oud je bent, maar meestal hebben/ krijgen mama's altijd gelijk.. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom met objectieve argumenten en ga met haar in debat. Distantieer je niet van haar kant van het verhaal, maar probeer juist gebruik te maken van haar redenering om jouw argumentatie te versterken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beloof haar dat je 10x de afwas voor dr zal doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg haar dat je het anders aan Sinterklaas vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede +1 :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb geduld en laat zien dat je er iets voor overhebt.
ik ben zelf een moeder van 3 kinderen, en ze willen ook van alles wat ik vaak niet goed vind omdat ik denk dat ze het willen voor de heb, of omdat iemand anders het heeft.
Maar als ze laten zien dat ze het echt graag willen hebben, en dan niet één of twee dagen, maar heel lang, en ze hebben er iets voor over, dan wil ik nog wel eens met mijn hand over mijn hart strijken.

Dingen die ze doen (en wat jij dus ook kunt doen)
Bijvoorbeeld, ze gaan koffie voor me zetten, of ze gaan de herfstbladeren uit de tuin weghalen, of ze ruimen de afwasmachine uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk, +1
Je kunt haar vragen waarom je dat niet mag hebben.
Als je het dan niet eens bent met waarom je dat niet mag, dan kun jij zeggen waarom je vind dat het wel kan of mag. En als je dan een hele goede reden zegt waarom je vind dat je het wel mag, misschien geeft mama je dan wel gelijkt.
Maar anders dan heeft mama denk ik een nog betere reden dan jij dat het niet mag en dan heeft mama gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waarom je het niet mag hebben, misschien vindt ze het te duur, misschien vindt ze je er nog te jong voor, misschien heeft ze een andere reden. Vraag het gewoon. Als ze het te duur vindt kun je misschien klusjes doen voor geld en er zelf voor sparen. Als het nog steeds niet mag dan kun je er niks aan doen. Ook als je groter bent dan zullen er altijd dingen zijn die je niet kunt hebben, dat hoort helaas bij het leven en daar moet je aan wennen.