Wat kost een service beurt voor een horloge gemiddeld?

Het gaat om een automatische Citizen Newmaster uit de jaren 60.
Hij schijnt een opknapbeurt nodig te hebben want hij loopt steeds vast.
Wat kost gemiddeld zo'n service beurt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.7K
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ik adviseer je om bij verschillende juweliers te informeren. Er kunnen onderling grote prijsverschillen bestaan. Met het horloge langsgaan en dan een prijsindicatie vragen.

Het beste antwoord

Ik heb onlangs mijn Omega Constellation een servicebeurt laten geven en dat kostte 115 euro. Er kwamen nieuwe afdichtringen in, het mechaniek is gereinigd en de buitenkant is ervoor gepolijst. Het horloge is er voor opgestuurd naar Zwitserland.

Ieder horloge is anders en ook de service die nodig is, dus jouw kosten kunnen uiteindelijk (veel) hoger of lager uitvallen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Omega Constellation is wat anders dan een Citizen!
Ik denk dat de lokale juwelier hem wel kan opknappen.
En het zal dan waarschijnlijk niet zo in de papieren lopen.
paulus811
13 jaar geleden
Hi Patcat, als de lokale juwelier het kan kom je inderdaad goedkoper uit. Al maakt het voor het uurloon niet heel veel uit hoe duur het horloge ooit is geweest. De tijd die gaat zitten in opsporen van de oorzaak, , repareren, oppoetsen etc. is in beide gevallen even duur.

Andere antwoorden (1)

Een horloge van mijn opa vorig jaar laten schoonmaken. Geen reparatie. Koste 65 euro. Best veel eigenlijk, vond ik.
Maar omdat het een prachtig oud horloge is, toch maar laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's interessant zo'n oud horloge.
Misschien is hij wel veel waard, dan is zo'n opknapbeurt wel de moeite waard. Wat voor een is het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n rond zakhorloge aan een kettinkje voor in het colbertvestzakje. Heeft opa zestig jaar gedragen. Is nu doorgegeven aan zijn zoon, mijn oom.