Heeft iemand ervaring met www.betofashion.nl? Ik wou een tas voor bijna €200 daar bestellen. In algemeen: Hoe weet ik of een webshop betrouwbaar is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
Pieter2011
11 jaar geleden
Geen adres en geen telefoonnummer, dus ik zou daar nooit iets bestellen...

Het beste antwoord

Hierbij een duidelijk overzicht hoe u kunt zien of het betrouwbaar is !

Regels voor webshops
Nederlandse bedrijven die via internet producten verkopen, moeten zich aan regels houden. Hieronder staan deze regels. Houdt een website zich niet aan deze regels? Dan kunt u daar beter niets kopen.

Welke informatie moet op de website staan?
Een verkoper moet volgens de Nederlandse wet deze informatie op zijn website zetten:

zijn bedrijfsnaam;
het adres van het bedrijf;
hoe u snel contact kunt krijgen met het bedrijf: bijvoorbeeld een telefoonnummer;
het e-mailadres van het bedrijf;
het btw-nummer;
het inschrijvingsnummer van de Kamer van Koophandel;
of de verkoper lid is van een beroepsvereniging of beroepsorganisatie, als deze bestaat voor zijn webwinkel;
de totale prijzen, dus met btw en andere belastingen;
de kosten om het product thuis te laten bezorgen;
of het bedrijf heeft afgesproken dat het zich houdt aan een gedragscode;
de belangrijkste kenmerken van het product of de dienst. Bijvoorbeeld: een webwinkel verkoopt een broek. Dan is alleen een foto van deze broek niet genoeg. Er moet bij staan dat de broek donkerblauw is, lange pijpen heeft en zakken op de knieën.
hoe u kunt betalen;
hoe u het product thuis krijgt;
of u een bedenktijd krijgt van zeven werkdagen;
Koopt u iets bij een webshop? Dan moet de verkoper ook deze informatie geven:

Hoe werkt het bestellen in de webshop?
Wanneer hebt u echt iets gekocht, en wanneer kunt u nog terug?
Kunt u uw koopovereenkomst terugzien, of kunt u hem printen?
Wat zijn de algemene voorwaarden?
Webwinkelkeurmerken
Er zijn diverse keurmerken voor webwinkels die aangeven dat u er veilig en betrouwbaar kunt winkelen. Op ConsuWijzer vindt u informatie over het Thuiswinkel Waarborg en het Webshop Keurmerk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben deze punten nagegaan en het leek me een best betrouwbaar webshop. Ik heb bovendien de tas besteld en het is zonder enige problemen direct bij me geleverd.
Bedankt voor je hulp!

Andere antwoorden (1)

Ik heb deze webshop niet kunnen vinden tussen de webshops met het 'Webshop Keurmerk'