Hoe lang kun je een badspons gebruiken ivm bacteriën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.3K

Het beste antwoord

Het slimst is om ieder gezinslid een eigen spons te geven. Leg de spons na gebruik op een plek waar deze kan drogen. Als de spons voortdurend nat blijft/wordt, kan er schimmel in gaan groeien. Ik gooi 1 keer in de maand de spons in de wasmachine, dan blijft ie lekker schoon. Verder kan je 'm dan gebruiken totdat hij stuk is/gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt eraan wat je er allemaal mee doet en of jij de enige bent die de spons gebruikt. Als je een badspons uitspoelt, wast en het droogt goed dan kun je het lang gebruiken. Als je twijfelt kun je 'm koken of gewoon nieuwe kopen natuurlijk. Ik denk dat je een badspons eerder moet vervangen omdat hij kapot is, dan dat er te veel bacteriën opzitten bij normaal gebruik.