Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen droge huid?

Ik heb aloud eerder een te verte dan te droge huid, maar sinds een paar dagen is mijn huid extreem droog. Rond mijn ogen rood en bij mijn neus en kin laten velletjes los, alsof ik aan t vervellen ben! ik smeer het al heel goed in met crème. Kan dit misschien komen door veel stress?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Gewoon goed blijven smeren met creme en dan bedoel ik niet net liflafjes maar gewoon zo'n blauwe nivea pot waar alleen nivea en creme op staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande advies opvolgen, met een vochtinbrengende creme. Eventueel de echt schrale plekken met een beetje vaseline insmeren, bv als je naar buiten gaat. Dan heb je een extra beschermlaagje tegen de schrale wind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is je huis/kamer ook erg droog. Dat komt door de centrale verwarming. Hier en daar bakjes water neerzetten kan ook helpen tegen een droge lucht en dan droogt je huid ook minder snel uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer je huid lekker in met dermal huidzalf die enzymrijke honing bevat en bevat geen corticosteroiden,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt een beetje als een allergische reactie. Ik heb het ook eens gehad, onder mijn kin. Het was toen ook net of ik daar aan het vervellen was. Ik denk dat ik toen reageerde op parfum, maar heb er maar 1 keer last van gehad. Heb je misschien een andere crème gebruikt waar je niet tegen kan? Je kunt ook naar de huisarts gaan. Mocht het geen reactie zijn, dan hebben ze geloof ik ook een crème die heel erg hydrateert. Het is een vette crème, maar werkt wel! Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het vooral komt doordat het afgelopen extreem droog was (normale relatieve luchtvochtigheid 70-80%, afgelopen dagen pakweg 35), en winderig en zonnig, dus het zou wonderlijker zijn als je vel niet uitgedroogd was.
Gewoon dat insmeren even volhouden, en dan zal het vanzelf weer over gaan.

Toegevoegd na 24 seconden:
"afgelopen dagen" dus.

Toegevoegd na 25 seconden:
"afgelopen dagen" dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding