Wat te doen tegen mee eters?

Wat kun je het beste doen tegen mee eters,ik weet dat je verschillende soorten scrub kan gebruiken,maar heb begrepen dat bepaaldr voedsel etc mee eters voorkomt, is dat zo en zo ja wat precies?..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou zeggen, hoe meer zielen, hoe meer vreugd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel mee eters op je gezicht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha geen probleem,inkoppertjes..

Antwoorden (5)

Het ligt eraan waar je de mee-eters hebt zitten. Als je ze op je neus het ergste hebt, kun je bijvoorbeeld een neusstrip gebruiken. Die trek je na een aantal minuten van je neus af en dat neemt de viezigheid in je poriën mee.

Als het op meerdere plekken is, kun je het beste een moddermasker nemen. Een moddermasker is er voor gemaakt om poriën kleiner te maken. Het zuigt als het ware ook het viezigheid op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meeëters zijn verstopte talgkliertjes. Deze komen het meest voor tijdens de pubertijd omdat hormonale veranderingen zorgen voor veel talgafscheiding.

Helaas kun je het niet tot nauwelijks voorkomen. Je kunt wel de bestaande meeëters proberen te minimaliseren door je huid goed schoon te houden. Doe dit niet met agressieve middelen zoals Clearasil, want dit droogt je huid zo uit, dat je nog meer talgafscheiding krijgt.

Recept:

3 afgestreken eetlepels gemalen lijnzaad (drogist)
1 à 2 lepels melk
beetje honing

Roer dit in een pannetje doorelkaar en laat het warm worden. Niet koken! De lijnzaad zorgt voor binding en je krijgt een papje die je als gezichtsmasker kunt gebruiken.

Stoom je gezicht goed voordat je het masker aanbrengt.

Doe dit 2x per week gedurende een aantal weken. De meeëters en puistjes zullen snel verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eventueel eens bij een schoonheidsspecialiste kunnen langsgaan:
Meeëters kun je dus het beste door de schoonheidsspecialiste laten verwijderen. Zij zal je huid voor de extractie van meeëters klaarmaken met een lichte scrub. Dit maakt de huid soepeler en de dikkere huidlaag wordt 'opgeschuurd' zodat de meeëters meer aan het oppervlak komen te liggen. Een schoonheidsspecialiste doet dit met een zogenaamd comedonenlepeltje, waarmee de druk rondom de comedonenlepeltje gelijkmatig wordt verdeeld. Zo zijn ze gemakkelijker te verwijderen, zonder (teveel) schadelijke druk op de huid uit te oefenen.
fremar
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Inderdaad. Ik ga elke paar weken naar de schoonheidsspecialiste, en mijn huid is echt stukken beter nu.
Gezichtssauna's kunnen vaak mee-eters goed losmaken, waardoor ze makkelijk te verwijderen zijn.

Wanneer je ze zelf wilt verwijderen, doe dit dan niet met je nagels rechtstreeks op de huid. Wikkel een stukje tissue om je nagels voordat je gaat knijpen. Tegenwoordig kun je ook in iedere drogist een speciaal hulpmiddeltje kopen, het zogenaamde comedonenlepeltje, waarmee de mee-eters zich gemakkelijk laten verwijderen. Dit beschadigt de omliggende huid nauwelijks, terwijl je met je nagels nogal eens wat schade kunnen aanrichten. Nog zo'n handig hulpmiddeltje zijn strips die mee-eters verwijderen. Ook verkrijgbaar bij iedere drogist.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is algemeen bekend dat een gezonde voeding invloed heeft op je huid. Gezond eten kan dus ook een invloed hebben op mee-eters.
Het goed verzorgen van je huid is ook van belang. Er zijn speciale cremes te koop voor een vette huid met mee-eters &/of puistjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat een dingetje, ik noem het altijd het dukkertje, waarmee je mee-eters kunt uitdrukken. Klinkt een beetje vies maar werkt goed. Te koop bij de drogist bij de haarborstels zegmaar. Anders even vragen