Hoe maak ik mijn haar minder statisch?

Mijn haar is soms verschrikkelijk statisch. Hierdoor blijft het aan mijn gezicht plakken, en ik krijg ook flinke schokken als ik metalen voorwerpen aanraak. Uiterst irritant dus! Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
had ik gisteren idioot erg last van.
Ik durf de deurhendel niet meer aan te raken..
tis teveel volt in me lichaam lol

Het beste antwoord

Wat te doen bij statisch haar!
Voorkomen is beter dan genezen! Preventief kunt u al de nodige dingen doen om het statische in uw haar te voorkomen of de kans hierop te verkleinen.

Zorgt u ervoor dat;

- de vochtregulatie in uw huis optimaal is, dus controleer met regelmaat of de bakjes aan uw verwarming gevuld zijn met water!

- u uw haar beschermt tegen de koude buitenlucht middels een sjaal of een muts of petje.

- u in de winter veelal gebruik maakt van hydraterende haarverzorgingsproducten.

- u haarproducten die alcohol bevatten zoveel mogelijk ziet te vermijden tegen uitdroging.

- u zo min mogelijk nylon- houdend textiel draagt, dit om opwekking van het statische haar te voorkomen.

tips!

- maak gebruik van een houten kam!

- spuit wat haarlak op uw kam voor u gaat kammen!

- maak gebruik van een spray-wax!

Hoe meer vocht uw haar bevat, hoe kleiner de kans op statisch haar!

Het is dus verstandig in de koude wintermaanden veelal uw haar te conditioneren.

Een conditioner na het wassen, een leave-inn conditioner gebruiken en 2 wekelijks een hydraterend masker voor uw haar te gebruiken.

Als u al gevoelig haar heeft is het verstandig om uw haar droog te deppen met een handdoek en het niet droog te wrijven.

U kunt ook met een antistatisch doekje over uw elektrische, geladen haar gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De juiste crèmespoeling kan je helpen. Ook zijn er verzorgende producten te koop die je op handdoekdroog haar aanbrengt. Overdrijf niet, van te veel verzorging wordt je haar vet en slap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn hier dan specifieke crèmespoelingen voor? Ik gebruik regelmatig een haarmasker, zo ook vanmorgen, maar ik krijg de ene schok na de andere...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja Schwarzkopf cremespoeling Anti-klit 300 ml
Om er met je handen over je haren vrijven.Dat doe ik ook altijd.:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede anti klit gebruiken, en kijk een naar je schoenen, van de ene krijg je heel veel schokken, terwijl je erbijvoorbeeld met leren zolen geen last van hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk ook nog even aan je kam of borstel als die van plastic zijn maakt het vaak nog meer statisch.
Een echte varkensharen borstel doet dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn borstel is van plastic... Is er ook een alternatief voor varkenshaar? Ik ben een vegetariër...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ik niet weten misschien kun je dat vragen bij een goede kapperbenodigheden winkel.
Maar een borstel is toch geen probleem, je eet het niet en er gaan ook varkens op een natuurlijke wijze dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een borstel kan toch geen probleem zijn, je eet geen varken en er gaan ook varkens op een natuurlijke manier dood.
Het is nog wel te vragen of er een alternatief is bij een winkel voor kapper benodigdheden of gewoon bij de kapper.
Ik ken alleen die van varkenshaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Worden ze dan geschoren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En gelijk heb je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd te proberen, je kunt daarna nog een nieuwe kopen.
Zou het de kalk zijn,ha,ha?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Giweda en FaberYejo:
Ik vind het gewoon niet prettig om de haren van een dood beest over mijn hoofd te halen. Janedoe:
Zal ik eens proberen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is jou keus, succes met het water dan maar.
Nou aan statisch haar doe je weinig je kunt een hoornen kam kopen of een borstel met echt haar.
Als je jou haar kamt of borsteld strijk met je hand over je haar.
Op je hand zit nog een beetje huidvet(talg) dat kan voorkomen dat je haar statisch word.

Een anitiklit en een shampoo helpt bij mij niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heb ik ook wel eens toen ik dat vertelde aan iemand gaf die me een potje wax van andrelon daar heb je maar heel wijnig van nodig dus een klein potjes is genoeg. je haar wordt er wat vetter van maar omdat je maar weinig gebruikt per keer wordt het pas na lang fet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Conditioner / antiklit erin spuiten.
Verkrijgbaar in lekkere geurtjes (houd ik niet zo van ;-)
Vraag er naar bij de kapper of drogist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps, ik wou je een plus geven, maar gaf per ongeluk een min! Sorry!