Wat kan je doen zodat je minder snel vettig haar krijgt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Het beste antwoord

Lauw koud water gebruiken niet hard masseren ,wel optijdwassen met een zachte shampoo (ph neutral )geen creme masker,wax gebruiken draag je haar in lagen en blijf er van af in de zee zwemmen je haar verfen blonderen of een perm kan maar kan hefti zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Probeer je haar eens wat MINDER vaak met shampoo te wassen. Hooguit 2 x per week. Je kunt ook proberen je haar te wassen met speciale shampoo voor vet haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ben ik momenteel ook mee bezig, mijn haar lijkt al beter.
met een goede shampo wassen tegen vet haar, als het dan nog heel snel weer vet is, droogshampo gebruiken

Toegevoegd na 1 minuut:
met droog shampoo bedoel ik, dat is een soort poeder wat je door je haar kunt doen, waardoor het minder vettig is en lijkt
Te koop bij de drogist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te vaak met je handen in het haar ofzo? Las het ergens een keertje, maar niet tevaak met t handen int haar dus (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet steeds aan je haar zitten.
Niet steeds je haar kammen.
Weinig of geen conditioner gebruiken.
Haar wassen afbouwen tot 2x pw.
Als het er dan in het begin nog wel vet is kun je er wat talkpoeder overheen doen. Niet te veel, dan denken 'ze' dat je roos hebt.
Nieg teveel smeersels erin aks gel en lak.

In elk geval, zo min mogelijk aanzitten door de dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar antwoord misschien maar doe es een panty op je hoofd en trek hem er dan weer vanaf. Dat schijnt ook te helpen.
13 jaar geleden
Weinig druk op het hoofd geven tijdens het wassen van de haren. Licht met de vingertoppen de shampoo inmasseren, en deze grondig uitspoelen.
bij het gebruik van de cremespoeling, deze ook Heel grondig uitspoelen, tot het haar een beetje 'ruw' voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om de dag wassen en tussentijds zo min mogelijk aanraken bv je haar met handen naar achteren gooien ed. Vooral voorkomen dat je met de nagels over de hoofdhuid "raspt".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het geheel eens met alle antwoorden die zeggen: minder wassen!!!

Eén nog niet genoemde tip is: je haar verven

Ik weet niet of je het zou willen en of het kan maar als je je haar verft wordt het wat stugger en veel minder snel vet
amigo
13 jaar geleden
Vet haar is niet noodzakelijk ziek haar. Het kan net als een te vette huid het gevolg zijn van een slechte verzorging.
Hoe meer men de huid ontvet, hoe vetter ze wordt De hoofdhuid protesteert door middel van een min of meer reactionele vetafscheiding. Vermijd dikwijls of krachtig en energiek borstelen en kammen.Vermijd krachtige hoofdmassages.Sommige zenuwtoestanden,slecht aangepaste voedingsgewoonten, de puberteit kunnen soms tijdelijk een overdreven vetafscheiding veroorzaken. Ook ziekten als hormonale stoornissen of chronische infecties kunnen hiervan de ooraak zijn. Shampoos voor vet haar zijn niet doeltreffender dan andere. Sommige shampoos en lotions tegen seborrhea bevatten inderdaad een of ander werkzaam bestanddeel , maar toch
worden ze ontraden want de hoeveelheid bestanddeel
speelt hier zoals bij elk geneesmiddel een rol. Is de dosis
aanwezig ontoereikend dan betaalt u te veel. Is ze aanzienlijk dan kan ze in uw geval ongeschikt zijn en weinig aangename gevolgen hebben.
Uw kapper is geen dokter, uw schoonheidsverzorger evenmin.

Probeer misschien uw haar elke keer als het mogelijk is met regenwater te wassen en zo weinig mogelijk producten te gebruiken. Probeer het ook eens zonder shampoo en met regenwater te wassen.Indien dit positief resultaat oplevert, probeer dit dan zo veel mogelijk verder
te doen.

De dermatoloog is de aangewezen persoon om de oorzaak op te sporen. Hij kan ook shampoo's voorschrijven
indien nodig.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bij mij helpt is dagelijks 3 glazen lauw water met 2 eetlepels appelazijn. Sinds ik dat gebruik voor diverse gezondheidsvoordelen is mijn haar ook minder snel vet. Daarnaast draagt het algemeen voedingspatroon bij aan de reactie van huid en haar. En inderdaad niet al te vaak wassen zeg maar 1 keer per drie dagen en de rest van de dagen goed spoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om je haren ongeveer 2 a 3 keer in de week te wassen met shampoo speciaal voor vet haar. Spoel vervolgens je haren na met koud water zodat de schubben sluiten. Gebruik verder niet teveel stylingproducten en borstel je haren niet te vaak op een dag: dit verspreid de talg door je hele haren.