Als je je navelpiercing eruit haalt, heb je dan een groot litteken?

Ik zou graag een navelpiercing willen, alleen dus echt geen zin in een groot litteken achteraf. En valt het litteken dan op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
12K

Antwoorden (6)

Een litteken geneest bij iedereen anders. In het algemeen is het niet een erg groot litteken en dit licht er ook aan hoelang u een navelpiercing heeft.

Als u de navelpiercing eruit wilt halen voor bijvoorbeeld omdat u zwanger bent kunt u ook een zwangerschap navelpiercing aanschaffen, deze zijn langer zodat uw buik gewoon kunt uitbuilen zonder uw navelpiercing open te scheuren.

Er zijn ook zalven die littekens verminderen, uw huisarts kunt u hier meer over vertellen en mee helpen. Dit is niet zo'n middeltje uit de drogist over "Uw huid 10jaar jonger". Dit zijn wetenschappelijke middelen die u hiermee kunnen helpen.

Hoe ontstaan een litteken:
Bij genezing van een wond wordt de verbroken continuïteit van het orgaan hersteld door vorming van bindweefsel, dat op microniveau niet meer dezelfde organisatie heeft als het oorspronkelijke weefsel en dus meestal een zichtbare afwijking zal vormen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn vriendin zie ik niks meer :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk wel dat er kleine littekens ontstaan maar niet zo erg. Als het eenmaal dicht is gegroeid zie je alleen nogmaar wat deukjes.
Goed insmeren met littekencreme, dat zal het ook wel minderen.

Maar om welke reden wil jij je piercing er weer uithalen als ik dat vragen mag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou (nog) geen reden, maar je weet maar nooit hoe je erover denkt in de toekomst. Daar moet je ook rekening mee houden als je een piercing zet :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mja, ik weet niet..
Ik heb liever kleine litteken gaatjes hier en daar dan dat ik overal tattoo's hebt, dat gaat niet zo makkelijk met weghalen. Kost nog eens duur ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee daar heb je gelijk in, maar ik zit al onder de littekens (door snelle groei, vallen, moedervlekken weghalen enz) en ik wil het liefst zo min mogelijk littekens erbij krijgen. Maar een kleintje vind ik niet erg want dat hoort erbij, maar ik wil niet weer zo'n groot litteken..
Gaat bij iedereen anders, maar ik denk dat je 2 kleine puntjes ziet, thats it.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hem er ook uitgehaald en nu zit er een gaatje. Die is best groot maar ik vind het niet heel lelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er ook aan hoe je je piercing verzorgd hebt tijdens het genezingsproces. Als het dan niet goed verzorgd en de wond gaat ontsteken, vormt er dan al littekenweefsel. Dit blijft altijd zichtbaar.
Als je het gewoon goed verzorgd zul je er bijna niets van zien.