Als je je navelpiercing eruit haalt, heb je dan een groot litteken?

Ik zou graag een navelpiercing willen, alleen dus echt geen zin in een groot litteken achteraf. En valt het litteken dan op?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een litteken geneest bij iedereen anders. In het algemeen is het niet een erg groot litteken en dit licht er ook aan hoelang u een navelpiercing heeft. Als u de navelpiercing eruit wilt halen voor bijvoorbeeld omdat u zwanger bent kunt u ook een zwangerschap navelpiercing aanschaffen, deze zijn langer zodat uw buik gewoon kunt uitbuilen zonder uw navelpiercing open te scheuren. Er zijn ook zalven die littekens verminderen, uw huisarts kunt u hier meer over vertellen en mee helpen. Dit is niet zo'n middeltje uit de drogist over "Uw huid 10jaar jonger". Dit zijn wetenschappelijke middelen die u hiermee kunnen helpen. Hoe ontstaan een litteken: Bij genezing van een wond wordt de verbroken continuïteit van het orgaan hersteld door vorming van bindweefsel, dat op microniveau niet meer dezelfde organisatie heeft als het oorspronkelijke weefsel en dus meestal een zichtbare afwijking zal vormen.

Bij mijn vriendin zie ik niks meer :)

Ik denk wel dat er kleine littekens ontstaan maar niet zo erg. Als het eenmaal dicht is gegroeid zie je alleen nogmaar wat deukjes. Goed insmeren met littekencreme, dat zal het ook wel minderen. Maar om welke reden wil jij je piercing er weer uithalen als ik dat vragen mag?

Gaat bij iedereen anders, maar ik denk dat je 2 kleine puntjes ziet, thats it.

Ik heb hem er ook uitgehaald en nu zit er een gaatje. Die is best groot maar ik vind het niet heel lelijk.

Ligt er ook aan hoe je je piercing verzorgd hebt tijdens het genezingsproces. Als het dan niet goed verzorgd en de wond gaat ontsteken, vormt er dan al littekenweefsel. Dit blijft altijd zichtbaar. Als je het gewoon goed verzorgd zul je er bijna niets van zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100