Goedkoop is duurkoop?

Ik zit terug te denken aan de manier waarop ik gisteren nieuwe schoenen heb gekocht. Uiteindelijk hadden ze 5 paar in mijn maat. Waarvan de schoen ook nog aan al mijn wensen voldeet. Oké... De kleur zwart kon niet. Maar een brede schoen, een goed voetbed en een grof profiel in de zool allemaal wel...

Toen ik al pratend een beetje rond liep op mijn vijfde paar viel mij op dat de schoenendozen mooi op volgorde stonden qua prijs. En uiteindelijk het laatste paar schoenen gekocht. Dat ook het duurste was. En dit terwijl alle schoenen wel prettig zaten...

Is dit dan een logische keuze dat je voor de duurste gaat? Of koop je onbewust met de gedachte dat goedkoop duurkoop is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adidasjes gekocht?
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@congoleo: Die waren er helaas niet meer ik mijn maat. Invasie van Duitsers geweest zondag... @Lampje: Vroeg me ook al af waarom dat slangetje er staat. Misschien omdat ik de categorie Gezondheid heb aangeklikt...

Het beste antwoord

Meestal denk je ook dat dure schoenen beter zijn. Als het duur is zal het wel goed zijn.
Ook als je dure schoenen hebt ben je zekerder van je schoenen en hoor je eerder bij omdat het merk en duur is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik begrijp je keuze heel erg goed! Goedkoop is lang niet altijd, maar wel met grote regelmaat duurkoop! Zeker bij schoenen is de kwaliteit erg belangrijk, en goede schoenen zijn nooit echt goedkoop!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan reken ik uitverkoopprijzen even niet mee, want dan kun je natuurlijk altijd een mazzeltje hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als beide schoenen van hetzelfde merk zijn, even goed en lekker zitten en er sprake is van een verschil van €75 dan zou ik persoonlijk niet meer uitgeven dan nodig is. Ik had zeker niet de duurste gekozen, maar misschien de middelste in prijs. Of twee paar van de goedkopere.

Ergens is het denk ik toch ingebakken dat duur beter is. En vaak zie je het er ook wel aan af, of voel je verschil (zeker bij schoenen). Maar als dit verschil er in mijn beleving echt niet is, alleen een verschil in prijs, kies ik toch heel bewust voor een goedkoper paar van hetzelfde merk.

In jouw geval heb je wellicht (onbewust) gedacht dat je meer plezier zal beleven van het duurdere paar.