Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat mijn haar weer lichter wordt?

ik had vroeger zwart haar. Een paar jaar later was ik helemaal licht blond. Nadat ik blond was werd ik steeds donkerder. Namelijk helemaal bruin haar. En nu worden mij haren weer blond. Ik gebruik er niks voor en ook de zon kan het niet zijn. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Naarmate een mens ouder wordt, gaan de haarwortelzakjes zelf peroxide aanmaken. Dat betekent dat het haar de natuurlijke kleur in toenemende mate verliest. Bij mensen met rood haar gaat het haar naar goudblond, blond naar gaat uiteindelijk naar wit/zilverwit.
Je haar wordt dus steeds blonder. Het veranderen van de kleur hangt af van leeftijd, gezondheid en leefgewoonte. Ook heeft de zon enige invloed, en stress, of bepaalde chemicaliën in je haar. Maar uiteindelijk is het een natuurlijk proces. Je haar verandert gewoon van kleur om de zoveel jaren. Bij de een meer dan bij de ander. Het pigment van je haar verandert om de zoveel tijd. Deze factoren zijn per persoon verschillend en niet exact voorspelbaar in effect en omvang.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje wel , dus nu kan ik eigenlijk steeds blonder worden??

Andere antwoorden (4)

Dit kan komen dordat je nu meer buiten bent, maar van zwart naar licht blond lijkt me wel heel raar. volgens mij zelfs onmogenlijk tenzij je het verft!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat komt omdat je dna het beslist
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk door de zon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding