Hoe krijg je glanzend haar?

Ik heb veel verschillende shampoos voor glanzend haar gebruikt, maar bij geen één werkte het. Toch zie ik veel mensen die wel glanzend haar hebben, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.2K

Het beste antwoord

1x per twee weken iets verwarmde pure amandelolie in je haar smeren en er een nachtje mee slapen. Volgende dag goed uitspoelen en je haar gaat prachtig glanzen.

Maar nog belangrijker is dat je voeding goed is. Voldoende fruit, noten en granen en water zorgen voor mooi glanzend haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je kan ook speciaals soorten haarlak gebruiken. Maar bij mij werkt shampoo het best met crème spoeling. Naar het wassen kun je ook mouse er indoen bijvoorbeeld van andrelon die hebben een groot assortiment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijst met olijfolie eten, naar enige tijd zal je haar gaan glanzen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het wassen een scheut bier door je haar, eerst stinkt het maar de lucht is weg als je haar droog is.
De hop en gist zorgen voor een mooie glans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laatste spoeling met koud water en azijn. De geur blijft niet hangen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip van mijn oma:
Was je haar.
Kklop een rauw ei en masseer dat goed door je haar. Blijf dan even in bad zitten zodat je het niet in je mond krijgt. Uitspoelen en naspoelen met lauw water.

Vroeger had ik altijd shampoo met ei, voor glanzend haar. Rook zo lekker. Dat is niet meer te koop. Maar glanzen, super!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glanzend haar laat zien dat je haar gezond is. Als jij gezond leeft dan zie je er ook gezond uit. Je haar heeft goede voedingsstoffen nodig, net zoals de rest van je lichaam. Eet dus zo gevarieerd en gezond mogelijk. Producten met veel vitamine B, zoals volkorenproducten doen je haar goed en laten het glanzen.
Belangrijke oorzaken voor beschadigd haar zijn, naast vele andere, haardrogers, het kleuren van je haar en invloeden van buitenaf zoals zon en wind. Daardoor kun je gespleten haarpunten, weerbarstig haar en een doffe tint krijgen. Wil je blijvend glanzend haar, probeer dan zo veel mogelijk om deze beschadigingen te voorkomen. Bescherm je haar met een speciaal product tegen de warmte bij het föhnen (of nog beter, laat het gewoon aan de lucht drogen!) en bedek je haar zo veel mogelijk tegen invloeden van buiten af.
Was je haar regelmatig met een klein kneepje shampoo; twee keer of drie keer per week is genoeg. En om je gewassen haar zo lang mogelijk schoon te houden zorg je er natuurlijk ook voor dat borstels en kammen schoon zijn.
Amadea
13 jaar geleden
Het water waarmee je je haar wast paar druppeltjes azijn erin doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bier in je haar doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens een shampoo gebruiken voor elke dag deze ontvetten het haar niet zo als de meeste shampoos en ook niet duur bijv palmolive. Daarnaast is gezonde voeding ook van belang.