hoe kan het dat onder mascara bij mij niet staat?

Het lijkt alsof ik onder weinig lange wimpers heb als ik mascara op doe, maar ik wil wel graag onder. Hoe kan ik dit mooi doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
' spinnepoten' staat bij bijna niemand, vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien staat het je wel maar moet je er nog even aan wennen....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, spinnenpootjes zijn echt eng!

Het beste antwoord

Koop een mascara met een mooie fijne roller. Haal de overtollige mascara van de roller af door 'm nog even langs de bovenkant van de roller te halen.

Haal dan de roller zachtjes heen en weer langs je onderste wimperhaartjes. Niet van links naar rechts (want dan gaan de haartjes bij elkaar zitten) maar beginnend bij je oog en dan van je af. Je volgt als het ware de wimpertjes van binnen naar buiten.

En doe niet een dikke laag in één keer. Doe liever 2 of 3 dunne laagjes en laat het vorige laagje goed drogen.

Volgens mij wordt het dan prachtig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat leuk, ik heb een soortgelijk probleem, en ik heb ook nog eens blonde wimpers, dus ik ga dit ook proberen. Dank je wel!

Andere antwoorden (3)

Probeer eens bruine mascara op je onderste wimpers, dit staat wat neutraler, maar je krijgt er wel vollere wimpers door.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, zwart staat dan meestal te 'hard'.
Misschien heb je wel kleine winpers aan de onderkant van je oog. Dat heb ik ook. Ik gebruik meestal eerst een lichte oogpotlood zet een streepje dan pak ik mij dubbele mascare. Die heeft een witte en een gewone mascara kant. Als eerst doe je de witte kant en die maakt je wimpers langer. Als je daarna met je mascare er over heen gaat heb je mooie wimpers en een stuk langer. Hoop dat je kleine wimpers hebt anders heb je niet zo veel aan me antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat mascara de wimpers onder je oog te dik maakt en dat dit in verhouding met de lengte van die wimpertjes een beetje vreemd staat.

Wat je ook eens kunt proberen is om ze te laten verven bij de schoonheidsspecialiste, ook je bovenwimpers worden dan meegeverfd, maar je kunt dan alsnog een mooie mascara voor je bovenwimpers blijven gebruiken.

Het lijkt veel werk, maar het duurt ongeveer een kwartiertje, en kost tussen de € 8,- - € 10,-. Het blijft zo'n 6 weken zitten en vervaagd dan gestaag.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verven werkt inderdaad goed, ik doe het regelmatig zelf. Ik heb al donkere wimpers van mezelf, maar de puntjes zijn kleurloos. Geverfd lijken ze veel langer.