Hecht jij waarde aan 'Merk' kleding?

Moet jou kleding van een merk zijn, of voel je je even gemakkelijk in een zeeman outfit?

En.. wat is dan je favoriete merk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2K

Antwoorden (23)

Ik heb vaker merkkleding omdat het kwalitatief goed is, het er mooier uit zien maar ook omdat ik dan niet zo heel snel hetzelfde als mijn buurman heb.
Jack & Jones bijvoorbeeld, hebben mooie kleding. Maar ik zie teveel mensen in hetzelfde shirt lopen. Dan hoef ik het gelijk niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat het kwalitatief beter is, is bullshit!
Met het met tom eens.
Wil mezelf kunnen onderscheiden van iemand anders.
Dit kan door gedrag maar ook door kleding.
Iedereen gaat naar Jack & JOnes. Dan wil ik er al helemaal niet meer naar toe. Dan kies ik maar een shirt dat 6 euro duurder is die niemand heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Soms denk ik een goed product te kopen door het merk dat er op staat. Zo heb ik een jas van The North Face gekocht omdat ik vertrouwen in de kwaliteit van dat merk had.

Ik draag overigens merk en goedkope kleding door elkaar. Als ontwerper vind ik dat ik zelf wel kan bepalen wat mooi is en niet. Mijn vriendin is dat overigens niet altijd met mij eens ;)

Ik koop nooit merk kleding om op andere indruk te maken. Wel omdat ik een imago dat bij een merk kan horen bij mij vindt passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee 't is onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt mij niet zoveel uit merk kleding of "gewone" kleding. Ik draag het allebij. Merken zijn vaak te duur voor mij. Maar soms koop ik het toch.

Mijn favoriete merk is: G-star en silver creek.
(sommige zeggen dat silver creek geen echt merk is, ik weet niet of dat klopt.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het belangrijk om een leuke kleur te hebben maar een merk kan mij heel weineg schelen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hecht er geen waarde aan, maar als ik een groep wil thuishoren, moet ik aan de regels van de groep voldoen en die eist wel merk-kleding... Dus wat kan ik dan doen, anders dan merk-kleding kopen en daarmee een toegangskaartje verdienen om bij de groep te mogen horen... En dan kan ik de eisen mee opleggen aan anderen die ook tot de groep willen gaan behoren...

Zo zit dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeeman vind ik wel een ander uiterste maar wat betreft de middenmoot maakt het me niet zoveel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee totaal niet.
Helaas is het vaak wel prettigzittende kleding van goede kwaliteit, dus ik koop het wel eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kleding moet wel van een merk zijn en zeker geen Zeeman of Wibra zooi.

Ik draag meestal sweaters van Nike, Adidas etc.
Polo's van Lacoste en McGregor.
Broeken van Cars en G-Star
Schoenen van Gaastra of Adidas, Reebok of Nike.
En mijn huidige jas is van Boss.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrijetijdskleding is een combi van merk en niet merk.
Spijkerbroeken heb ik altijd wel van een merk als Diesel, Pall Mall, Levi's etc. Daar hecht ik dan wel waarde aan. Schoenen hetzelfde. Voor de rest niet, op mijn shirts of polo of blouse of trui hoef ik geen merkje te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik kan zonder te passen een broek kopen van het merk Gardeur en het zit geweldig, kreukt niet en blijft mooi. Wat kan mij die 105 euro dan schelen. Een paar keer een zeperd om goedkoop uit te zijn en je bent net zoveel kwijt, nog afgezien van de stress die je ervan hebt.
14 jaar geleden
Ik koop vaak tweedehands kleding maar als er zichtbaar een merk op staat wil ik het niet hebben. Ik ga niet onbetaald reclame lopen voor een merk!!!
Uit ondervinding weet ik dat duur niet gelijk staat aan een betere kwaliteit of pasvorm. Ik heb jaren en jaren een Zeeman t.shirt met heel veel plezier gedragen.

De mening van mensen die anderen beoordelen op het merk kleding dat ze dragen boeit mij dus absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hecht waarde aan kleding die gemaakt is van een prettige stof, die een goed model heeft voor mijn figuur, die goed recht gestikt is en die (o.a. door voorgaande eigenschappen) niet te snel stukgaat. Ook hecht ik aan kleding die ik mooi vind.

Bij welk merk die eigenschappen samenvallen, maakt me niet uit. Wel is het in het algemeen zo dat ik bijvoorbeeld bij Zeeman vaker scheef gestikte naden zie dan bij Vanillia.

In de praktijk kijk ik natuurlijk ook naar prijs-kwaliteitverhouding. Als ik de keuze heb tussen een basic shirtje van 9,95 euro en een basic shirtje van 29,95, bedenk ik niet meer alleen "is het duurdere shirtje mooier en/of beter?" maar "is het duurdere shirtje 20 euro mooier/beter dan het goedkopere shirtje?" of "is het duurdere shirtje driemaal zo mooi/goed als het goedkopere shirtje?" En bij de verschillende soorten kleding zal ik altijd een bovengrens hebben qua prijs: dat basic Versace shirtje kan misschien wel heel mooi zijn, maar het blijft een basic shirtje. Doe dan maar liever mid-price confectie, bijvoorbeeld WE.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel mij gemakkelijk in iedere outfit, ongeacht merk. Ik heb zowel dure spullen als goedkope.

Ik moet wel zeggen, ik heb een aantal broeken van Fjall Raven G1000... gaat echt jaren mee! Da's denk ik mijn favoriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik draag graag "vintage" : ))
14 jaar geleden
als het een merk is vind ik het sneller mooi. maar verder helemaal niet! heb geen geld voor al die duure dinge
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee zeker niet ik wil leuke en unieke kleren ik ga meestal naar die kleine winkeltjes in de stad goedkoop en meestal betere kwaliteit ik heb twee keer een merkbroek gehad en die was binnen een paar maanden versleten en bij broeken van een tientje die btw precies hetzelfde er uitzien zijn nog steeds in topconditie merk is onzin!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk altijd in de eerste plaats of ik iets leuk en/of betaalbaar vind. Dat merkje is van later zorg - als die ene leuke broek met goede prijs/kwaliteitverhouding toevallig van Cars is, leuk, en anders is het nog steeds een leuke broek.
Het belangrijkste vind ik dat het mijn stijl is, dat ik me er goed in voel. En het grappige is dat dit juist vaak is met kleding zonder merk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik draag niet per se merk kleding. Meestal gewoon simpele shirtjes en hemdjes en broeken van de h&m.. Goedkoop en leuk en zit lekker:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook merkkleding kan gaan pillen. Een merknaam is niet altijd een garantie voor kwaliteit.
Ik kijk vooral naar de pasvorm en of ik het mooi vind.
De laatste jaren heb ik meerdere goedkopere jassen gekocht als reserve. Ze blijven langer mooi dan verwacht.
Er zijn wel winkels waar ik de voorwaarden en de service goed vind. Waar het aanbod groot genoeg is om gemakkelijk te kunnen combineren.

Toegevoegd op 13-06-2009 23:02:08
Ik heb niet echt een favoriet merk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb lang niet genoeg geld om alleen maar merk te dragen, maar heb wel wat, als het in de aanbieding is, dan koop ik het wel, omdat je dan best goede kwaliteit hebt voor minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het maar mooi is. Dat zeg ik dan wel, maar ik kijk natuurlijk ook een beetje naar het merk. Een mooie zeeman onderbroek zou me wel leuk lijken. Favo merk is Ralph Lauren denk ik.