Je staat ingeschreven bij een modellenbureau met alle exacte maten. Daarop wordt je gekozen voor opdrachten. Dus gewicht of centimeters aankomen is funest. Dan kloppen je maten niet meer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
' Dieet' betekent feitelijk niks anders dan 'voedingsvoorschrift' . In de volksmond denkt men daarbij meteen aan een vermageringsdieet, maar er zijn natuurlijk vele andere dieten, denk aan suiker- of zoutbeperkt, glutenvrij, eiwitrijk, koolhydraatarm, vetarm, noem maar op.

Modellen moeten zich vrij strak aan normale voedingsvoorschriten houden (een ' normaal' dieet dus) om hun huidige gewicht -liefst een gezond gewicht- te behouden. Net als bijvoorbeeld danseressen. Maar dat is dus niet er definitie een vermageringsdieet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hun lichaam is hun werk, de tijd die wij besteden op bijvoorbeeld kantoor, besteden zij aan het onderhouden van hun lichaam.

Het is geen dieet, het is een compleet andere levensstijl.
Veel modellen zijn vegetarisch of veganistisch, sommige eten wel vlees, maar niet zoveel.
Wat ze eten is voornamelijk biologisch, vers en puur eten. Zo min mogelijk bewerkt, met veel groente, fruit en eiwitten, en weinig koolhydraten.
Dit menu word verdeeld over de dag gegeten, telkens kleine maaltijden.

Daarnaast besteden ze veel tijd in de sportschool, meestal 1-2 uur per dag, elke dag.

Professionele modellen doen dit om hun maten te onderhouden, omdat het bureau waar ze ingeschreven dit wil, en ze anders geen opdrachten kunnen krijgen.

Op het moment dat er een belangrijke opdracht aan komt, bijvoorbeeld een grote catwalk show, word in de weken ervoor het eet en sportschema extra streng op gelet. Geen suiker of zout, en extra letten op juist eten.

Een model kan best eens naar de McDonalds gaan om een hamburger te eten, maar wel met mate. Dat word vervolgens gecompenseerd door iets extra te sporten of weer wat gezonder te eten.

Er zijn altijd uitzonderingen, ik ken ook mensen die echt alles kunnen eten en nog slank blijven, maar als je echt als model aan de slag wilt, zul je flink wat tijd er in moeten steken.
Kimath
13 jaar geleden
Als model ben je bezig met je lichaam,je moet zorgen dat je er altijd goed en verzorgd uitziet.

Met dieet wordt bedoelt dat je niet zomaar kan eten wat je wilt, en eist veel zelfdiscipline.

Veel modellen man/vrouw kiezen voor een vak wat niet voor iedereen is weggelegd, vaak worden er zulke hoge eisen gesteld dat men eerder zo mager moet/wil zijn dat het ten koste gaat van je gezondheid.

Neem altijd een professioneel iemand in dienst die je kan begeleiden en ga niet zelf dieeten...

Tenslotte, een dieet is niet het juiste woord, het is meer je gewicht op peil houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je slank moet blijven.