die is uit de reclame en idd interessant. is trouwens niet helemaal waar. Ik heb van die kinderkikkerzeep en die schuimt groen. En dat bier wat je in Berlijn kan bestellen schuimt ook groen of rood, afhankelijk van de siroop die er in gaat.
Denk dat het er op neerkomt dat vloeistofkleuring met weinig kleurstof een goed resultaat geeft terwijl het schuim veel meer nodig heeft. Dan is het schuim alleen gekleurd als de vloeistof een hoog gehalte kleurstof heeft.
Zal iets te maken hebben met lichtverstrooing in een bellenmengsel en lichtopsluiting in een vloeistof.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Schuim is in priciepe doorzichtig maar omdat het uit kleine weerspiegelende belletjes bestaat wordt het wit. Net als glas, als je het breekt in kleine stukjes is het wit, tenzij er veel kleurstof in zit. Hoe donkerder de kleur hoe minder wit.