waarom wordt mijn zusje der haar sneller vet dan dat van mij?

ik ben klaar met 1 keer per week mijn haar wassen, zij moet elke 2 dagen der haar wassen anders wordt het baggervet.
hoe komt dat nou?

Toegevoegd na 13 uur:
ik ben 24, zij is 19.
ik heb krullend haar, zij stijl haar.
ze draagt geen petje, ik daar in tegen draag regelmatig een muts als ik naar buiten ga

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

De talgproductie is inderdaad een grote veroorzaker van vet haar. Deze productie is onderhevig aan hormoonwisselingen. Ondanks dat ze je zusje is heeft zij een andere hormoonhuishouding dan jij en daardoor kunnen deze verschillen ontstaan. Helaas is de hormoonhuishouding zelf moeilijk te beïnvloeden. Wat je wel kunt doen is na het wassen af te sluiten met een koude douche, even tanden op elkaar. Maar hierdoor sluiten de poriën zich snel af en duurt het langer voor de talgproductie weer op gang komt. Ook shampoo voor vet haar zorgt voor een vermindering van de talgproductie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien gaat zij vaker met haar handen door haar haar dan jij. Of draagt zijn misschien vaak een hoed/pet en jij niet? Daarnaast is het gewoon van nature zo dat de een meer 'vet' aanmaakt dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarnaast is het ook zo dat hoe vaker je je haren wast, des te snellere zet vet worden.
Dit heeft te maken met het feit dat shampoo de talgkliertjes (die zorgen voor vet haar) actief maakt.

Zie ook onderstaande website:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan simpelweg vanuit je binnenste komen, net zo goed waarom iemands haar erg droog is.

Je kan bijvoorbeeld, je haar de laatste spoeling met koud water(ja is erg koud, je moet er wat voor over hebben)na spoelen, kan erg goed helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de pubertijd kan je haar ook sneller vet worden ik weet natuurlijk niet of jullie in de pubertijd zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de ene heeft een hogere talg productie dan de ander. overigens heb ik een keer gelezen dat je talgproductie zich een op je shampoo afstemt. en dat dus veel varieren van shampoo een verhogend talg productie tot gevolg heeft:p