Waarom willen vrouwen (en mannen) zo graag bruin worden?

(ik weet niet of dit onderwerp onder mode & verzorging valt maargoed)
En dan bedoel ik niet 'omdat het mooi is'. De vraag is meer waarom het mooi is / wordt gevonden. Bij de oude egyptenaren bijvoorbeeld, wilden de rijke vrouwen niet bruin worden omdat alle werkers, die dus arm waren, bruin werden door de zon. Het was een symbool van rijkdom. Is het bruin worden nu het symbool van rijkdom? En komt dat doordat rijkere mensen vakanties kunnen betalen naar het zuiden en bruin worden? En daarbij komt nog dat in Nederland op de meeste buitenlanders juist wordt neergekeken, die hebben vaak een donkere huid. Waarom wil iedereen dan bruin worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.1K

Het beste antwoord

Een bruin kleurtje door de zon wordt als gezond gezien. Komt omdat iemand met een bruine tint gezien wordt als iemand die geregeld buiten lekker bezig is, met sport bijv, en dus niet altijd maar saai in huis zit.

Verder is het zo dat mensen altijd een beetje jaloers zijn op hoe anderen er uit zien.

De bekende voorbeelden:
Mensen met steil haar willen krullen, terwijl mensen met krullen liever steil haar hebben.
Donkere mensen willen graag een lichtere huidskleur en blanken liever een kleurtje. ect etc.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is (was) een modetrend om zo bruin mogelijk te zijn.
Men vind het een teken van gezonheid en rijkdom. Tegenwoordig is het helemaal niet meer zo in om heel bruin te zijn. Sinds men er achter is dat te veel zon alleen maar schaadt is het niet meer zo'n hype. Een kleurtje is ok, maar tannorexia is echt uit!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een kwestie van mode. Aan het eind van de 19de eeuw liepen de chique dames rond met parasols om vooral maar niet bruin te worden. Daarvoor hoef je dus niet terug naar de oude Egyptenaren. Misschien gaan we nu weer naar zo'n periode toe want bruin begint een beetje uit te raken, mede door de toenemende kennis over huidkanker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed punt; zat ik net aan te denken. H.M. Koningin Emma liep ook altijd met 'n parasol! Als alle mensen van adel in die tijd.
In westerse landen willen mensen graag bruin worden maar bv in aziatische landen willen ze een witte huid en gaan ze niet in de zon