hoe kom ik van het nagels bijten af

Ik heb al meerdere dingen uitgeprobeerd, acryl/gelnagels gehad, dat vieze spul op de nagels.. Ik wil er nou echt heeel graag van af!

Toegevoegd na 3 dagen:
Ps Emmy, ik kan geen reactie geven maar, Wie zegt dat ik die eraf bijt? Dat staat er niet, dat gaat niet eens! Ik heb ze erop gehad, ging goed maar ik mag geen acryl voor me opleiding;). Maar tis gewoon erg lastig want ook die nagellak met dat "vieze" spul werkt niet voor mij. Kouwgom is een optie om te proberen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Het beste antwoord

Ik zag de reactie van anne: mijn 40 jaar nagelbijt carriere....

Dat zegt eigenlijk al genoeg

Het is heel moeilijk tot bijna onmogelijk.

Wat je nog kunt proberen is:
Koop een paar hele dunne katoenen handschoenen en draag die dag en nacht. Je moet die reflex uit je systeem krijgen.

Wat dan je grootste struikelblok is: gaat het een hele tijd goed, heb je ergens stress over, een examen, een vergadering etc ontdek je "opeens"dat je het weer hebt gedaan en dan kun je weer opnieuw beginnen.

Ik zou bijna zeggen ga naar een hypnotiseur of naar iets van acupunctuur, dat schijnt te kunnen helpen, zie link

Toegevoegd na 3 minuten:
in de link is het de reactie van J halverwege het artikel, getikt in hoofdletters, wel een gezoek

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik bedenk er opeens nog één maar bijt zelf geen nagels dus ik kan niet zo goed beoordelen of het echt helpt.
Je geeft 1 nagel een kleurtje, de rest niet. DIE nagel mag je echt niet bijten, de rest ook niet maar ok, dat zie je door de vingers. Misschien kun je zo leren van die ene vinger af te blijven.
Als dat lukt, voel je de bui al hangen: je verft 2 nagels etc etc. Dat gaat lang duren maar misschien krijg je het er zo toch uit
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er is een soort nagellak op de markt, met een heel vies smaakje als je je nagels maar even in de mond steekt. Ik kan zo snel niet op de naam komen, volgens mij was het bite tex of iets dergelijks....Het smaakt heel bitter en geeft alleen maar een glans op je nagels. Ook te gebruiken voor teen nagels..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bytex, en dan leer je heel snel om te bijten met droge tanden, dus zonder speeksel, dan proef je niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het best een tijdje voor mijzelf gebruikt, en ik ben nog nooit op het idee gekomen om met droge mond of tanden mijn nagels te bijten, dit is het meest nieuwe nieuws dat ik hoor in mijn 40 jaar nagelbijt carrière :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik dus al geprobeerd.. Balen maar t helpt dus niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whahaha, zoals ik al zei, mijn 40 jaar nagelbijt carrière, Ik bijt ook nog steeds en volgens mij kan ik het in dit leven ook niet afleren....helaas! Maar ik dacht dat dat aan mij lag dat het niet hielp.
Gewoon niet bijten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan..

Als je nagels bijt doe je dat omdat:
je onzeker bent
van de spanning (bij een film, een examen)
uit verveling (niks anders te doen)
onbewust

Daarom moet je eens uitzoeken in welke situatie je nagels bijt. Als je je daarvan bewust bent kun je er iets aan doen.
Bij spanningsbijten bijvoorbeeld een stressballetje in je hand.

En intussen gewoon je nagels lakken. En lak verstevigt de nagel iets. Steeds als je ziet hoe kort je ze afgebeten hebt zul je power, motivatie krijgen om door te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een soort lak kunne proberen met een hele vieze smaak, maar je zei al dat het niet hielp. Ik heb er ook enorm last van gehad, maar ik ben er doorheen gegroeid en ik vond een manier die bij mij goed werkte, je moet zorgen dat je iets in je handen hebt zodat je niet gaat bijten, of je zorgt dat je altijd je aandacht ergens op hebt, zodat je ergens heel goed naar luistert en dan denk je er niet aan. Als bij jou zelfs het geval is dat je het onbewust doet, kan je nepnagels proberen, op school zeggen ze dat dat heel goed werkt tegen nagelbijten.

Succes met je probleem verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen blijven bijten omdat ze onwillekeurig de rafeltjes eraf willen krijgen. Misschien zou je kunnen proberen om (wat er nog rest van) je nagels heel netjes glad te vijlen met bijvoorbeeld zo´n glazen vijl, zodat er werkelijk geen enkel rafeltje meer te bespeuren is.
En smeer de vaak uitgedroogde vingers een paar keer per dag goed in met een vette of vocht vasthoudende creme, zodat alle impulsen (rafeltjes, harde droge velletjes) langzamerhand verdwijnen. Wie weet helpt het je de goede richting uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afkikker spel op hyves :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe krijg je het voor elkaar om acryl nagels eraf te bijten? :S

als je er echt graag vanaf wilt is het iets wat je zelf moet doen, de acryl nagels en het vieze spul zijn alleen maar een hulpje voor wanneer je het onbewust doe zodat je het merkt. (heh wat een vieze smaak in mijn mond ohw shit ik zit weer te nagelbijten) (wat voelt dat raar in mijn mond? ohja nepnagels, ik wil stoppen!!!!)

het stoppen zelf is iets wat je echt zelf moet doen.

als je jezelf er 1 keer op betrapt dat je zit te knagen betekend dat niet dat het hopeloos is en dat je het maar net zo goed kan opgeven.
je hebt een kleine terugval, is niet erg je bent menselijk en mensen maken fouten.
knip/vijl je nagels weer mooi glad en ga verder met je dag.

kauwgom kauwen kan ook helpen