Ik heb morgen kerstdiner op school. Ik wil krullen in m'n haar. Maar waar koop ik goeie krulspelden?

Ik heb niet echt lang haar (tot m'n schouders).
Zeg er a.u.b ook even bij hoelang ze in je haar moeten en of je nog mousse moet gebruiken enz...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.3K

Antwoorden (7)

Pak een oude katoenen lap, scheur er stroken van ca 3 bij 12 cm van. Was je haar, draai het op met een lapje, en bovenaan vastknopen. Morgenvroeg eruit halen en je hebt krullen. Eventueel mousse erbij in en ze blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke tip, ga ik ook eens uitproberen. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel in nat / vochtig haar doen natuurlijk ! Als je papillotten in droog haar zet, schiet dat zelfs overnacht niet op ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ehm, als ik het was is het nat.... maar dat bedoelde ik inderdaad, in nat vochtig haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, je bedoelt meteen na het wassen ;-)
Dacht ik ook wel hoor, maar je weet maar nooit. Duidelijkheid voor alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, anders moppert ze morgenvroeg op me, krullen, ik zie geen krullen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whahahaha. xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ouderwetse papillotten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep, goed en goedkoop, ga ik binnenkort eens doen bij mijn dochter, als ze wil....
Bij de HEMA kun je ze kopen. Ik zou er ook een versteviger en een haarspray bijkopen (ook bij de HEMA).
Je moet dan je haar wassen, versteviger erin, krulspelden erin en laten zitten totdat je haar helemaal droog is. Je kunt ook onder een droogkap gaan als je die hebt of het drogen versnellen met een (niet te hete) föhn.
Als je haar droog is, dan krulspelden eruit en in het model brengen waarin jij het wilt. Haarlak erover en klaar is kees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan van die zachte krulspelden kopen bij het kruitvat en die heel de nacht in laten zitten.. bevochtig het haar eerst en doe er wat versteviging in..je hebt er ongeveer 20 of 25 voor nodig..
kijk op de foto welke krulspelden en de andere foto hoe je ze inzet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Styletoday.nl staat een filmpje waarin wordt uitgelegd hoe je krullen maakt. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag aan je moeder, tante of andere dame van rond de 40 of ze uit de jaren '80 niet nog ergens op zolder een Babyliss Hot Curl-setje heeft rondslingeren.

Dat zijn papillotten die je verwarmt en in je haar draait. Eerst lak op je haarlok spuiten, daarna de papillot er in draaien, half uurtje laten zitten en dan ng eens een flinke berg lak er overheen. Krullen gegarandeerd!

Toegevoegd na 37 seconden:
Oeps, ze heten Hot Sticks, niet Hot Curl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je dit allemaal niet kan doen, kun je het best gewoon allemaal vlechtjes in je haar laten maken, ermee gaan slapen, en als je opstaat ze eruit halen en je haar voorzichtig kammen. Dan is je haar ook nog eens glad. (zelf ervaring mee) :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En mochten bovenstaande adviezen nog niet voldoende zijn, gebruik dan een krul of stylingtang.