hoe komt het dat bepaalde klederen die je goed staan je op een bepaald moment helemaal niet meer staan (ook al bleef je gewicht e.d. hetzelfde)?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik heb net mijn kleerkast opgeruimd. ben wel een klein beetje zwaarder geworden maar ondertussen weer goed afgeslankt. dus een kilootje of twee zwaarder dan vroeger (pakweg 5 jaar terug), dus te verwaarlozen.
toch vallen mij enkele dingen op
- dingen die me vroeger beeldig stonden, zijn nu hilarisch als ik ze pas. ze zitten me totaal niet meer, staan niet bij mijn gelaat, of ik lijk ermee op een boerin uit de oude films etc.
- kleuren die me vroeger afgrijselijk stonden (bv. bruin en beige) passen me nu wel terwijl andere kleuren (zoals oudroze) nu echt lelijk zijn als ik ze draag
Komt het omdat "mijn oog" verandert is door het oppikken van trends? Of kan het dat je in de loop van je leven plots met bepaalde zaken niet meer staat?
en hoe zit dan dan met kleuren, dun of dikker, je huid en haar blijven toch hetzelfde gekleurd (denk ik)

11 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je smaak is veranderd waardoor je de kleding niet meer bij je vindt passen, waardoor het lijkt alsof de kleding je niet meer staat.
Het kan ook zijn dat de mode ondertussen is veranderd waardoor je beïnvloedt bent.
Het kan ook zijn dat bijvoorbeeld je haar grijs is geworden (ik weet niet hoe oud je bent) en dan staat kleding je ook anders. Of je hebt je haar in een andere kleur geverfd.
Enz. enz.

Toegevoegd na 6 minuten:
N.a.v. je toevoeging.
Je gewicht kan nadat je bent afgevallen anders verdeeld zijn waardoor de kleding anders valt en daardoor misschien niet meer staat. ( Nadat ik was afgevallen en toen weer hetzelfde aantal kilo's was aangekomen, zaten de kilo's echt op een andere plaats).
Je huidskleur kan bijvoorbeeld valer zijn geworden of juist frisser dan voorheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
mijn haar zal het niet zijn, ik verf mijn haar al jaren in dezelfde kleur (ben al grijs sinds mijn vijfendertig).
maar de rest kan wel kloppen denk ik...

Andere antwoorden (2)

Heel kort en heel simpel, je smaak is in die 5 jaar veranderd. Ik kan het niet anders brengen, maar dit is echt zoals het is. Vroeger gaf je er misschien niet veel om hoe je eruit zag en nu wel, of juist andersom. Dat zou ook nog kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
ik bedenk me nu dat mijn verhoudingen wel wat veranderd zijn, ik ben van cup B naar cup D gegaan, dat kan ook een rol spelen. Ik zie dat ik mezelf nog vooral vind staan met vrouwelijker kleden, al was ik altijd al vrij vrouwelijk gekleed. Het is nu veel uitgesprokener.
Idd het kan mijn smaak zijn die veranderd is, alleen vond ik de kledij nog mooi als ze aan de kapstok hing maar als ik ze aandoe, jakkie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihihi, ik denk dat iedereen dat wel zo'n beetje heeft. Ik zie er ook niet meer zo aantrekkelijk uit dan 5 jaar geleden. Ik denk dat het een combinatie van is... Je leeftijd, je zelfbeeld, je beeld naar de wereld toe, je karakter, je smaak, eigenlijk alles wat bij jou hoort op dit moment. Zo denk je er dan ook vaak over. Misschien een leuk idee; knip van je kleding delen af zoals een mouw of een pijp en naai deze aan een ander kledingstuk waarbij je dat zelfde hebt gedaan :) zo krijg je iig iets hips en unieks, en als het echt niet staat, heb je iig voor de komende carnaval alvast een outfit ;)
liveisgreat
11 jaar geleden
:-)
Naar gelang je ouder wordt, verandert je zelfbeeld. Dat is vaak een geleidelijk proces zonder dat je het in de gaten hebt. Dan vallen bepaalde kleuren af of trekken bepaalde kleuren en combinaties juist aan. Huid en haar veranderen ook. Als je een gele ondertoon heb gekregen in je huid, zullen bepaalde kleuren je niet meer staan. Veranderingen van hormonen doen ook iets met je uiterlijk, weliswaar summier maar voldoende om vast te stellen dat iets niet meer staat, past, lukt, wil of kan.