Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dit kun je het beste behandelen door deze af en toe te deppen met Sterilon.
Dit ontsmet de ontsteking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daarnaast is het misschien verstandig om de huisarts te bezoeken voor iets als een anti-biotica/ ontstekingsremmer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Medicijnen halen bij de dokter lijkt mij het beste, dan krijg je gelijk een middel waarvan je zo goed als zeker van bent dat het werkt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontsmetten met bijv. sterilon of gedenatureerde alcohol en met rust laten. Niet openkrabben en rijp laten worden.
Wanneer het een puistje is dat gerijpt is, kun je het voorzichtig uitdrukken met een schone tissue en daarna ontsmetten. Nooit met je vuile vinger(nagels) eraan komen en altijd ontsmetten, anders infecteert het uitgestroomde vocht de huid rondom het gebied weer.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Als het een pukkeltje/puistje is: 10 minuten een in alcohol (medische) gedrenkt watje of gaasje er tegenaan houden. Dat droogt de boel uit en doet de ontsteking van een normaal puistje verdwijnen. Niet alleen op je neus trouwens, maar overal. Als het een ander soort ontsteking is en ernstiger dan zou ik even naar de huisarts gaan. Tenminste als het morgen erger is geworden. Als het morgen al minder is, dan zal het wel vanzelf weggaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klein pukkeltje gaat vanzelf wel weer over maar met een aardappel als neus zou ik toch maar naar de huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding