Wat te doen aan ingegroeide haartjes na het epileren?

Die ingegroeide haartjes veroorzaken telkens kleine ontstekingen..

Toegevoegd na 1 minuut:
Met name de bikinilijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.6K
Kimath
13 jaar geleden
epileren bij de bikinilijn? Dat heb ik 1 keer geprobeerd, voor mij veels te pijnlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles went! :) Ik zorg dat ik het vrijwel iedere dag bijhoud en nu voel ik het bijna niet meer. Heel handig dus! Behalve die ingroeide haren, want dat gaat maar door :(

Het beste antwoord

Bij het epileren is het belangrijk om goed te scrubben (bij scheren trouwens ook wel).
Voordat je begint ga je eerst lichtjes scrubben om de haartjes wat losser te maken.
Na het scheren of epileren kun je er het beste een verzorgende creme op doen.
Na 1-2 dagen ga je tijdens het douchen goed scrubben op de plek waar je bezig bent geweest. Dit voorkomt het ingroeien van haartjes.
Zelf scrub ik iets van 2-3 keer in de week, is ook goed voor je doorbloeding.

Als het om de bikinilijn gaat, raad ik je aan een speciale scrubhandschoen te halen.
Zelf gebruik ik een grove voor mijn benen, maar er zijn ook milde scrubhandschoenen voor je gezicht, ik denk dat dat het beste werkt bij de bikinilijn.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, +

Andere antwoorden (2)

iedere dag scheren..dan krijg je vanzelf minder irritatie. Ik geloofde het eerst zelf ook niet, maar het werkt bij mij wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat hier niet om scheren.. Epileren houd ik vrijwel iedere dag bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
No Worries ;) Kwam er een beetje rot uit hahaha
verpulver een aspirine (een echte, geen paracetamol), en vermeng die met wat creme.
als je dit na het scheren opbrengt, heeft het een licht scrub-effect, en gaat het de ontstekinkjes tegen.