Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het verschil tussen mannenmaten en vrouwenmaten zien bij UK- en US-schoenmaten?

Via e-bay wil ik een bepaalde laars kopen, maar ik heb begrepen dat de schoenmaten voor vrouwen- en herenschoenen anders zijn. Hoe kan ik nu het verschil zien zonder te hoeven passen? Ik heb schoenmaat 42,5 en ben een vrouw. Het is voor mij hierdoor nogal lastig te zien of een stoere zwarte leren laars (zonder vrouwenhak) nu volgens de vrouwenmaten of herenmaten is gelabeld.

Volgens de tabellen:

EUR 42,5
UK 8,5 (man) - 9,5 (vrouw)
US 9 (man) - 11,5 (vrouw)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
999

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens deze link heb je voor schoenen uit Groot-Brittannië maar 1 maat voor mannen en vrouwen: http://www.schoenmaten.nl/

Ik zou jouw probleem gewoon oplossen door de aanbieder te vragen de laars even op te meten in centimeters of vragen of het een mannen/vrouwenpasvorm heeft anders is er geen oplossing. Overigens zullen de meeste mensen een laars wel op de één of andere manier aanduiden als mannen of vrouwen laars, al is het maar door de categorie.

Toegevoegd na 24 seconden:
Waar komen jouw gegevens vandaan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding