Hoe normaal is het om een bril te dragen in Nederland, puur als modeaccessoire?

Dus geen zonnebril, geen bril op sterkte maar een bril zonder sterkte, puur omdat het leuk staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Het beste antwoord

Heel normaal.

De bril is allang geen functioneel hulpmiddel meer, maar een aan mode onderhevig luxe artikel.

Er zijn best wat mensen die een bril opzetten zonder dat ze het nodig hebben. Puur voor de image!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit gebeurd zeer zelden. Het ios geen grote groep mensen die dit doet. En ik denk dat mensen het wel;l;icht als een grappig idee zullen interpreteren, maar niet normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja waarom niet, sommige mensen zijn leuker met bril dan zonder, ook al is het geen bril op sterkte...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken niemand die dat doet. Mogelijk is het een beetje leeftijd/milieu enz georienteerd.
Ik kan me heel goed voorstellen dat als iemand in een (vrienden) groep ermee begint, puur als mode accesoire anderen dat mogelijk over zullen nemen.
In meer "gesettlede" groepen vrienden zie ik het zelf niet zo gauw gebeuren.

Wat de meeste brildragers misschien kunnen ondersteunen, een bril is gewoon ook niet alles maar als je hem nodig hebt leer je daar mee leven: als je van buiten naar binnen gaat beslaat hij vaak, als het regent zitten er van die spetters op, als hij vies wordt is het net matglas, bij veel wilde acties (bijv sporten) zit hij in de weg. Leun je confortabel ergens tegenaan met je hoofd snijdt die poot in je oor (je hoort het vast, ik ben geen fan). Maar dat alles maakt dus dat ik denk dat iemand die hem niet perse nodig heeft hem snel af zal zetten als de omstandigheden lastig worden
amigo
13 jaar geleden
Brillen worden steeds meer een mode artikel. Dat is zeker waar. Ik werk zelf in een brillenwinkel en er zijn zeker mensen, vooral mensen die presentaties geven die het doen vooral om het feit dat ze dit een imponerende werking vinden hebben.
Maar ik merk ook dat mensen het vreemd vinden (ik heb het zelf overwogen een bril te nemen terwijl ik hem niet nodig heb) als je een bril gaat dragen terwijl je het niet nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dit gebeurt soms, het staat ook leuk vind ik. het zijn meestal wel van die brillen met zwarte montuur. en ook dik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op veiligheidsbrillen na, komt dit zelden voor.
Wel is het zo dat je niet snel wat in je ogen krijgt.
Brildragers beschadigen hun ogen daarom minder snel dan niet brildragenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn dochter van 10 jaar heeft goeie ogen , maar wil heel graag een bril.
er zijn tegenwoordig zulke leuke modellen