Is je huid schrubben wel goed?

Ik heb eens gehoord dat je huid schrubben met een schrubgel goed is omdat je de dode huidcellen dan verwijdert. Maar vormen die niet juist een soort natuurlijk beschermingslaagje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1K

Het beste antwoord

Dode huidcellen vallen vanzelf van jouw huid af. Mensen die een droge huid hebben kunnen scrubben om de huid een frissere uitstraling te geven en twijfelende dode huidcellen een extra zetje geven. Het is een cosmetische handeling. De frisse uitstraling kan lekkerder aanvoelen en in de gedachte van de scrubber zelf kan het zelfvertrouwen geven en je lekkerder voelen omdat je er fris uitziet. Het scrubben op zich zorgt ook dat de huid even gestimuleerd wordt waardoor een betere doorbloeding ontstaat. Dode huidcellen doen niets en beschermen dus niet. Een betere doorbloeding krijg je trouwens ook van een lekkere boswandeling in de buitenlucht en een gevoel van ontspanning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

klopt, daarom is het goed om niet meer dan een a twee keer per week je huid te scrubben. Als je het niet te vaak doet dan is het wel goed voor je huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hu min??? Heb ik het niet duidelijk geformuleerd?
Kimath
13 jaar geleden
Van mij een plus, af en toe scrubben is goed voor je.
dat is zeker goed, anders vallen de dode huidcellen er ook af, maar nu doe je het in één keer. Kijk maar in de zomer, als je vervelt, dat zijn ook dode huidcellen en als je niets doet, zit heel je shirtje onder de huidcellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet speciaal goed of niet-goed. De dode huidcellen liggen min of meer los op de huid en vallen er toch wel af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is naar mijn idee wel goed, mits je het niet te vaak doet. Ik verwacht eigenlijk van mijn klanten dat ze zich scrubben van te voren, als ik masseer heb ik er namelijk niets aan om dode huidcellen mee te nemen en "glijd" ook niet lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee.
Maar ik heb liever een ouderwetse handdoek.
Daarom heb ik er ook een hekel aan als mijn vrouw wasverzachter bij de was doet.
Dan wordt de handdoek te zacht en schuurt niet goed.
Ik heb liever een handdoek die iets ruw aanvoelt die schuurt veel beter.
Maar dat is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik deel je mening helemaal, ik hou ook van een 'stevige' handdoek, lekker rossen... Is ook nog eens stukken goedkoper en tijdbesparend op deze manier. +