Na hoeveel scheerbeurten moet je het scheermesje vervangen?

Ik gebruik voor mijn oksels en bikinilijn een scheermesje en scheerschuim. Nu weet ik dat je m.n. de schaamstreek het beste met een nieuw en schoon mesje kan scheren. Schoonmaken is geen probleem, maar om nou dagelijks een nieuw mesje te pakken...
Hoeveel keren kun je eigenlijk veilig scheren met een scheermesje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3K

Het beste antwoord

Ik gebruik dergelijke scheermesjes voor mijn gezicht. Omdat ik mijn baardhaar gedeeltelijk scheer die ik langer met zo'n mesje, een keer of tien. Toen ik alles eraf haalde een keer of vijf. Het ligt dus een beetje aan de hoeveelheid haar die je verwijdert. Zolang je er soepel mee kunt scheren kan ie nog wel even mee. Maar zeker als je je vaker snijdt moet je vervangen. En haal die mesjes eerst even met het scherp mee over je hand om een eventuele braam weg te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

volgens de fabrikanten zou je na 10 scheerbeurten het mesje moeten vervangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bikinilijn vind ik iets anders dan de schaamstreek.
Elke dag een nieuw mesje (gebruik je het echt elke dag?) lijkt mij ook overbodig. Je zou het mesje kunnen schoonmaken met kokend water, of afnemen met medicinale alcohol. En dan kun je het blijven gebruiken tot je voelt dat het bot wordt. En dat lijkt me niet zo snel, eens per maand of zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is geen antwoord met 'zoveel keer' op te geven. Het hangt bv af van de intensiteit van gebruik, licht/zware haargroei enz. Ga op je gevoel af (letterlijk!). Als een mesje 'stroef' gaat aanvoelen en niet alle haren meer verwijdert bijvoorbeeld is het tijd om te vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op mijn scheermesjes zit een blauwe strip, als deze na een tijdje wit wordt dan is het tijd voor een nieuw opzetstukje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mijn baard gebruik ik van die enkelbladige wegwerp mesjes. Daar doe ik bijna twee weken (14 keer) mee. Gezien de bikinilijn veel minder haartjes heeft, verwacht ik dat je er minstens 4 weken mee moet kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voelt het aan de mate dat het gevoeliger wordt om te scheren. Als je het gevoel begint te krijgen als er aan haren getrokken wordt omdat het snijden moeilijker gaat, dan kan het mesje botter zijn Ligt ook aan de verwekende materialen die je voor het scheren aanbrengt. Als je met een mesje gaat epileren, dan is het zeker bot ;-)