wat is nou een shambala kraal?

Ik zie op internet de hele tijd shambala armbanden en kralen staan. Maar wat is dit nou precies... Ik hoef dus geen websites waar ik deze kralen/armbanden kan kopen want dat weet ik wel. Wil gewoon weten wat houd dit nou precies in, heeft het te maken methet materiaal van de kraal, de vorm etc...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

De Shambhala-leer is gebaseerd op de overtuiging dat er fundamentele, menselijke wijsheid bestaat, die de problemen van de wereld kan helpen oplossen. Deze wijsheid hoort niet bij één bepaalde cultuur of religie, en is ook niet uitsluitend afkomstig uit het westen of het oosten. Het is een traditie van menselijk krijgerschap, die in veel culturen en tijdperken heeft bestaan. Het is geïnspireerd op de leringen van de Boeddha.

De shambhalakralen zijn bedoeld om mee te mediteren. Een beetje vergelijkbaar met een rozenkrans en een tasbīh.

Toegevoegd na 3 uur:
Het zijn ronde kralen, variërend van 9mm tot 13mm in diameter, en samengesteld uit verschillende vormen zoals gewoon geslepen steen of ingelegd met diamant gesimuleerde zirkonia of kristal. Door er Swarovski diamantjes in te verwerken hebben fabrikanten de aandacht getrokken van blingbling liefhebbende Amerikaanse artiesten, en zo zijn armbandjes van shambhalakralen nu populair aan het worden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoord maar wat is een shambala kraal nu... Weet nu nog steeds niet hoe die uit hoort te zien of van wat voor een materiaal deze word gemaakt. Of dat je zelf een kraal een shambala kraal noemt omdat jij dat bijvoorbeeld vind... Weet je hoe dit zit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shamballa, ook wel gespeld als Shambhala of Shambhala, is een mythisch koninkrijk in Azië en komt uit het Tibetaans boeddhisme. De monniken maakten kralen van verschillende materialen om inderdaad een soort rozenkrans te maken om mee te mediteren, zoals de katholieken het gebruiken om mee te bidden. En als jij een kraaltje maakt, en jij wilt er de naam Shamballa kraal aan geven, dan is het een Shambhala kraal ;-) maar geen originele dus, want die worden door monniken gemaakt