Voor welke toepassingen is klitterband geschikt c.q. ongeschikt, en waarom?

Ik ken landmeters die voor hun buitenwerken kleding dragen met klitterband. Dat bevalt hun heel goed. Het gaat volgens hen ook lang mee. Dat klinkt tegenstrijdig met de negatievere berichtgeving van sommigen van jullie over klitterband t.a.v. schoenen en sportschoenen dat niet lang mee gaat.

13 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Het beste antwoord

tere stoffen zijn niet zo geschikt voor klitteband omdat je toch wel wat kracht moet zetten om het los te trekken.

wij hebben hier GEEN slechte ervaringen met klitteband in kinderschoenen (behalve dat ze de hele band stuktrekken als ze de schoenen te strak aantrekken maar dan is het klitteband nog heel)

ik zou zelf ook geen klitteband willen hebben op mijn lijf, volgens mij schuurt dat.

de herrie die het maakt als je het opentrekt kan ook een probleem zijn, het enige voorbeeld dat ik kan bedenken is als je bijv bij een sollicitatie gesprek een paar keer iets uit je tas wil pakken en elke keer zo'n keihard scheurgeluid produceert....

tot slot schijnt klitteband dat niet meer pakt enorm op te knappen van een nachtje in de vriezer (van horen zeggen)
amigo
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Ik ben benieuwd of de klittenband van mijn schoenen en sportschoenen het net zo lang uithouden als die schoenen en sportschoenen zelf. Ik hoop, dat de sceptici ongelijk krijgen, want klittenband vind ik wel zo gemakkelijk. De ervaring zal het leren. Overigens, als de klittenband niet meer werkt, koop ik wel weer nieuwe. Ik heb mijn gewone klittenbandschoenen al weer enige tijd. De klittenband is nog lang niet af. Een leuke tip over de klittenband in de vriezer! Misschien helpt dat. En als het niet helpt, pech gehad.

Andere antwoorden (2)

als klittenband vuil word of er komt zand tussen of gras dan werkt het klittenband niet meer naar behoren..
klittenband aan schoenen is daarom ook niet handig..
klittenband aan aan kleding levert idd minder problemen op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Kleding van landmeters kan ook vuil worden als ze het land in trekken. Misschien wel vuiler dan schoenen bij normaal gebruik thuis, op kantoor, tijdens een gewone wandeling of tijdens het joggen, enz. Ik denk, dat klittenband aan schoenen over het algemeen wel meevalt. Ik heb er nog geen slechte ervaringen mee.
Mijn horlogebandje is met klittenband en dat bevalt prima. Hij is in een mum af en om.
De bloeddrukmeter heeft ook klittenband; lekker makkelijk.