Als je een grijze haar uittrekt kan er dan weer een bruine haar terugkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Want dan ben jij morgen kaalgeplukt? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'jij' = DeTinter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'jij' = DeTinter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Het grijs begint. Maar volgens mijn kapper was het een tip.

Het beste antwoord

De haar groeit vanuit het haarzakje, als een haar 'uitvalt' blijft het haarzakje zitten en begint een nieuwe haar te produceren.

In het haarzakje wordt ook de kleurstof voor het haar aangemaakt, genaamd eumelanine. De haarkleur wordt door pigmentvormige cellen gemaakt en groeit met de haar naar buiten.

Naarmate je ouder wordt, verminderd de productie van eumelanine, en verliest je haar zijn kleur.

Als je dus je grijze haar er uit trekt, is de aanmaak van eumelanine al vertraagt of zelfs gestopt. Helaas, groeit er dus eenzelfde grijze haar weer uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry bron vergeten:

http://www.huidziekten.nl/pdf/HaarboekPeereboomWynia.pdf

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry bron vergeten

http://www.huidziekten.nl/pdf/HaarboekPeereboomWynia.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel. Nu stop ik maar met uittrekken. Gr. De vries.

Andere antwoorden (3)

Nee,eens grijs altijd grijs
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaarne uitleg. Dankjewel
fremar
13 jaar geleden
helaas,eigen ervaring...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weird...
Nee. Helaas niet. Al het pigment is uit dit haarzakje verdwenen en komt nooit meer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Witte haren ontstaat doordat het haarzakje geen pigment meer aanmaakt, dus als je deze haar eruit trekt...komt er weer een witte haar voor terug.

Grijze haren bestaan niet. Het zijn eigenlijke kleurloze, holle haren (wittig). Het licht dat er op valt wordt niet geabsorbeerd maar gereflecteerd. Een grijze haardos is dus niet meer dan de mengeling van kleurloze en donkerder gekleurde haren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap het minnetje niet, zonder uitleg...flauw. Ter compensatie van mij +