Kent iemand een eenvoudig en NATUURLIJK middel om slappe nagels sterker te maken?

De nagels zijn veel in water geweest en nu kwetsbaar.
Heeft iemand tips? Ik gebruik liever geen chemische middelen. Het is mij te doen om een middel dat beschadigde nagels weer een oppepper geeft. Normaal zijn ze elastisch, maar nu scheuren en splijten ze te gemakkelijk.

Tijdig vijlen is een goed middel tegen inscheuren.
Sommige zijn te kort. Die wil ik extra zorg geven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Het beste antwoord

Je zou ze iedere dag in een badje van olijfolie of amandelolie kunnen doen. Dat maakt ze minder broos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een nagelschaar.

Nagels zijn dood materiaal. Die kun je niet meer sterker maken. De enige manier is de nieuw gevormde nageldelen, die vanaf je "halve maantjes" groeien, sterker te maken. Dat doe je door je vingers en je nagels goed te behandelen, en door gevarieerd en gezond te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slappe,broze nagels kan duiden op een gebrek aan vitamine A en eiwitten.
Je kunt ze al enigszins verbeteren door de nagels te masseren met citroensap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal oude huismiddeltjes:
Broze nagels(Bron 1):
Inwrijven met uiensap of boterbloemsap. Wel volhouden, want één keer is niet voldoende.
Of (Bron 2):
Voor sterke mooie en glanzende nagels. Wrijf wat citroensap op je nagels en laat het eventjes inwerken. Stop daarna zonder te wassen je vingers in een beker met lauw/warme melk. dobber een minuutje ofzo met je vingers in de melk en droog ze daarna af. Na de eerste keer zie je al verschil, en je merkt het ook! bijzonder geschikt voor broze nagels!

Hebt u geen stevige nagels neem dan een kwart van een citroen en wrijf u nagels ermee in doe dit iedere dag gedurende 1 a 2 weken en u nagels zullen hard zijn.

Voor stevige nagels, helpt het goed om voor het slapen je nagelriemen in te smeren met uiercreme of ouderwetse niveacreme. Na de eerste nacht merk je het verschil al.
Of (Bron 3):
Steek de nagels een poosje in olijfolie. Ze worden zo steviger en breken minder snel af.

Nu maar uitproberen wat bij jou werkt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de drogist kan je nagelverharder kopen ....nou gewoon super, helpt echt