Kan mijn frame het gewicht aan dat erop komt?

Ik zou een frame willen maken om 1.5 ton op te zetten. Meerbepaald een aquarium waar 33000 liter stroming in zit op 1100l water (relevante info of niet weet ik niet maar ik kan het maar meedelen)
De bedoeling is om 2 kaders te maken van 250cm op 60cm in verstek en dan gelast in elk kader komen 4 dwarsliggers mee met de korte zijde.
Tussen de 2 kaders komen 11 staanders, 6 achteraan 5 vooraan elk op een halve meter zodat er aan 1 kant vooraan een gat valt om de filterbak in het frame te kunnen zetten.
Het volledige framewerk zou ik willen maken uit vierkante holle kokerprofielen van 3cmx3cmx2mm.
Zou dit frame genoeg draagkracht hebben om het aquarium te houden rekening houdende dat het kant en klaar aquarium bovenop het frame 1.5 ton weegt met 33000L stroming in en in het frame de filter staat
PS het metaal word nog goed tegen roest behandeld en RVS of alu is geen oplossing aangezien ik dat niet zelf kan en laten doen komt te duur uit

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wiskunde
1.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je moet zorgen voor driehoeken in je constructie, dit lijkt mij niet stevig genoeg voor 1,5t

Antwoorden (1)

Je moet zorgen dat je constructie driehoeken heeft bij zulke zware belasting, heb even de moeite genomen dit in jouw tekening te schetsen in rood(achterkant niet gedaan wegens onduidelijkheid)