Hoe kan ik van 5Kn/m²naar N/m² gaan?

Toegevoegd na 19 minuten:
Hoe kan ik van 5kN/m² naar N/m²?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wiskunde
1.2K
erotisi
7 jaar geleden
Kn? kg of kN https://www.eenheden-omrekenen.info/kN+m2+in+N+mm2+omrekenen.php
kierkegaard47
7 jaar geleden
1 KiloNewton is 1000 Newton. Heb je dus 5 kN/m ^2 , dan is dat 5000 N /m^2. Heel eenvoudig dus. Ietsje lastiger zou het pas worden (maar ook niet echt moeilijk), als je bv ook de km^2 naar m^2 had moeten omrekenen, want dan had je nog rekening moeten houden met het kwadraat. Nu niet, omdat de newton (die je omrekent) niet in het kwadraat staat.

Antwoorden (1)

5 kilonewton is uiteraard 5000Newton