Hoe reken je de diepte uit als ik de lengte, breedte en inhoud weet?

De breedte is 73,2 meter, 110 meter lang, en 12 miljoen gallon Water (45.424.941 liter) Hoe kan ik uitrekenen hoe diep het is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wiskunde
27.1K
Erna55
7 jaar geleden
Lengte x breedte x diepte is inhoud.
Diepte is inhoud gedeeld door lengte en breedte.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Erna: niet "gedeeld door lengte EN breedte" maar "gedeeld door lengte MAAL breedte). x * y * z = V -> z = V / (x*y)
Erna55
7 jaar geleden
3 maal 4 maal 5 is 60
60 gedeeld door 3 is 20. 20 gedeeld door 4 is 5 .
60 gedeeld door ( 3 maal 4 ) is 5 .
Thecis
7 jaar geleden
@erna55
Klopt, maar ik denk dat SadBunny puur doelde op het woordje "en" (waar men meestal een optelling mee bedoelt). Ik denk dat iedereen uw reactie snapte, maar SadBunny maakt het wiskundig uitermate correct.
Erna55
7 jaar geleden
Ik bedoelde delen door lengte en delen door breedte.

Het beste antwoord

De breedte is 73,2 meter, 110 meter lang, en 12 miljoen gallon Water (45.424.941 liter) Hoe kan ik uitrekenen hoe diep het is?

Inhoud = lengte * breedte * diepte (ook wel hoogte genoemd)

12 miljoen gallon water is kennelijk 45.424.941 liter water (heb het niet nagerekend, ga er even van uit dat het klopt).
45.424.941 liter = 45.424.941 dm3 water
= 45.424,941 m3 water (let op de komma

45424,941 m3 = 73,2 m * 110 m * diepte (in meters)

Dat is hoe je de diepte berekend. De laatste stap kan je vast wel zelf.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+, pfff al die cijfers, punten en komma's.
12 miljoen gallon is inderdaad 45.424.941 liter water, ervan uitgaande dat het om de Amerikaanse Gallon gaat.
Deze is wettelijk bepaald als 231 kubieke inch en exact gelijk aan 3,785411784 liter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik ben goed in wiskunde maar dit kan ik nog niet xd