Wat zijn 2 loodrechte componenten???

Ik heb over een paar dagen een wiskunde toets, en ik snap een aantal dingen al, maar een aantal dingen weer niet,

Een van die "onbegrepen" dingen is goniometrie, ik heb een schermafbeelding geplaatst van de som, en ik snap er geen bal van....

alvast bedankt!! :) :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (1)

Dat zijn twee stukjes die onderling een hoek van 90 graden maken.

In jouw voorbeeld wordt de rode vector ontbonden in een groene en een blauwe component die onderling een hoek van 90 graden maken.