Hoe heet wanneer je data vergaart op een andere manier over een groep waarover al eerder data werd verzameld?

Omdat ik niet kan reageren op mijn eigen vraag maar een zo toegevoegd. Ik heb ook aan controle groep gedacht maar het betreft data over een en dezelfde groep mensen dus dat kan m niet zijn, maar wat dan wel?

Het gaat dus om dezelfde soort data die voor dezelfde grope verzameld is maar volgens twee verschillende methodes. In mijn beleving moet ik dan de uitkomsten van onderzoek twee kunnen gebruiken om uitkomsten van onderzoek een te toetsen of te vergelijken. Heeft die tweede controle ook een wetenschappelijke naam?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wiskunde
1.2K

Antwoorden (1)

Capture-recapture of mark-recapture; er is voor zover ik weet geen goede Nederlandse vertaling van dit soort terminologie