hoe bereken je het gemiddelde van een beoordeling?

Ik heb 3 beoordelingen, 2x goed en 1x onvoldoende. Wat is dan mijn gemiddelde?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wiskunde
5K
Erna55
7 jaar geleden
Is het zo dat je een onvoldoende beoordeling mag hebben ?
Het kan goed dat je de opdracht over moet doen.
Op welke opleiding zit je en welk vak heb je onvoldoende beoordeeld ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Logisch gezien heb je nu een voldoende. Maar als er wordt gerekend met 'onvoldoendes' is de kans groot dat je het alsnog niet hebt gehaald, althans, dat zegt mijn gevoel.

Antwoorden (2)

Ligt aan de schaal. Bijvoorbeeld:
1 onvoldoende, 2 matig, 3 voldoende, 4 goed. Dan score je gemiddeld dus (1+4+4)/3=3 dus voldoende.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je de beoordelingen omzet naar cijfers kom je op het volgende:
goed =8
onvoldoende is 4
8 + 8 + 4 = 20
20 gedeeld door 3 is 6,6 is afgerond zelfs een 7
dit zou dus voldoende tot ruim voldoende zijn.

echter de vraag is mag er bij de cijfers een beoordeling tussen zitten de onvoldoende is?