Formules omzetten?

Ik begrijp niet helemaal hoe ik formules moet omzetten? Kan iemand mij een duidelijk en makkelijke uitleg geven?

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij dit plaatje hieronder moet ik E isoleren

Toegevoegd na 2 minuten:
voor de = teken dus

Toegevoegd na 1 dag:
Misschien was dit plaatje niet duidelijk, er staat:
F/A - E . dL/l
( stipje tussen E en dL/l = vermenigvulden )

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Deze formule komt uit de Wet van Hooke van de studie mechanica. F/A - E * Δl/l = 0 F = kracht (N) A = doorsnede-oppervlakte (m²) E = elasticiteit (N/m²) Δl = uitrekking (m) l = beginlengte (m) Je kunt omzetten naar: F/A = E * Δl/l Met de volgende formules: σ = F/A σ = spanning (N/m² ε = Δl/l ε = rek (-) Je kunt dus ook zien: σ = E * ε De bekende formule van de Wet van Hooke is: Δl = (Fl)/(AE) Ook kun je naar hier omzetten. Toegevoegd na 5 uur: Je wilde weten hoe je naar E kunt omzetten. Je hebt hier een formule: F/A = E * Δl/l Die kun je omzetten naar E = F/A / Δl/l Makkelijk lezen: E = σ / ε. Toegevoegd na 6 uur: Ik bedoel dus E = (F/A) / (Δl/l). Met haakjes is het duidelijker dan breuken aangeven.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sterkteleer

Er staat volgens mij F/A -E = dL/L Als je links kijkt staat daar F/A-E, dat is in elk geval F/A "teveel", die halen we dus zowel links als rechts van het gelijkteken af van hetgeen er nu staat (dat mag namelijk, daarmee verander je de formule niet), dan krijg je. F/A -E-F/A = dL/L-F/A Dat kan je vereenvoudigen. - E= dL/L-F/A Nu zie je dat je al een stuk verder bent, alleen staat er links -E inplaats van E, dus vermenigvuldigen we links en rechts met -1. -1*(- E) = -1*(dL/L-F/A) Dat kan je vereenvoudigen (-*- = +) E= F/A-dL/L

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100