hoeveel generaties duurt het tot we allemaal dezelfde huidskleur hebben?

ongeveer dezelfde huidskleur dan, ik snap dat er gradaties zullen blijven en dat oogkleuren divers zullen zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde
1.3K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
oneindig veel, daar de meesten een voorkeur hebben voor een partner die op hen lijkt
tinus1969
9 jaar geleden
Nooit, aangezien er blijkbaar sprake is van Mendeliaanse overerving, en er dus recessieve combinaties op zullen duiken (http://en.wikipedia.org/wiki/Human_skin_color#Genetics_of_skin_color_variation)

Het beste antwoord

Er is natuurlijke selectie op huidskleur (huidkanker versus vitamine D gebrek), waardoor Australiers wat donkerder zullen worden. Doordat mensen zoveel migreren en vaak buitenlandse partners nemen heeft natuurlijke selectie niet zoveel kans meer (er zijn wel enkele duizenden jaren nodig om de huidskleur aan te passen aan de UVbelasting). Ik denk dat je moet uitgaan van een land als Brazilie, waar de huidskleur al redelijk uniform is na 400 jaar. Ik zou zeggen 20 generaties of 800 jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is niet te zeggen zonder dat je alle kansen kunt inschatten. Wat is de kans dat iemand een partner met dezelfde kleur kiest of juist iemand met een andere kleur? Hoe verschilt die kans per kleurcombinatie? Zijn die kansen voor iedereen op Aarde hetzelfde? Het antwoord op dat laatste is natuurlijk "nee". Er zullen groepen mensen zijn die alleen potentiele partners tegenkomen met dezelfde kleur. Veel hangt dus af van hoe mobiel mensen in de toekomst zullen zijn. Ik vermoed dat we nog heel lang die kleurverschillen houden, maar kan er geen zinnige gok over maken hoe lang.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zal niet gebeuren. Het feit blijft dat huidskleur door je ouders word bepaald en aangezien er 7 miljard mensen zijn met heel veel verschillende huidskleuren zal het alleen maar gebeuren wanneer al deze 7 miljard mensen dezelfde mix hebben. vb. een Donker getinte man en een licht getinte vrouw. Dit zal dus nooit gebeuren.