Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik gewoon (4,6;5) opschrijven als t de coordinaten van 4 op de x as en 6,5 op de y-as is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
901

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat mag,maar wel even de , en de ; omdraaien. Dus (4 ; 6,5)
anders leest men x= 4,6 en y=5
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kierkegaard47
10 jaar geleden
maar meer in het algemeen, is er eigenlijk een algemene regel voor 'coördinaten in Nederlandse notatie', zogezegd ? In het Engels is het geen probleem, daar zou je immers (4.6, 5) schrijven... maar in het Nederlands weet ik eigenlijk niet een conventie die (4,6,5) ondubbelzinnig maakt ... (behalve dan misschien het werken met spaties, zoals (4,6 , 5), ... en dan nòg zou ik het liever anders schrijven...
kierkegaard47
10 jaar geleden
oh, laat maar.. dat met die ; als scheidingsteken in het geval van getallen met komma's IS de conventie. Nooit geweten! (en dan ben ik nog wel wiskundige ...)
(4,6;5) vind ik een onbegrijpelijke notatie. Ik zou liever kiezen voor ((4),(6,5)) . Wat mij betreft ziet dat er duidelijker uit.
Binnen computerprogramma's gebruiken we de Amerikaanse notatie (4,6.5).
Maar met conputers in de Nederlandse taal geeft dat dan weer problemen met Excel en Word, etc.
Tenzij je in de landinstelling de punt als decimaalteken instelt.
(Lees meer...)
Reddie
10 jaar geleden
kierkegaard47
10 jaar geleden
((4),(6,5)) was ook mijn eerste gedachte. Maar om eerlijk te zijn denk ik dan toch eigenlijk weer eerder aan een punt in een carthesische productruimte R * R^2 , (die weliswaar een R^3 is, maar waarbij je om wat voor reden dan ook, wilt blijven benadrukken dat de 6 en 5 nauwer 'bij elkaar' horen, dan bij de 4 ...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding