wanneer kies ik voor een staafdiagram en wanneer voor een lijndiagram?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
1K
Antoni
10 jaar geleden
Met een staafdiagram zie je duidelijk verschillen (tussen bijvoorbeeld resultaten uit opeenvolgende jaren), met een lijndiagram zie je duidelijk een ontwikkeling.
Antoni
10 jaar geleden
Bij nader inzien: met een staafdiagram kan je resultaten (van vergelijkbare eenheden, bijvoorbeeld deelnemers, bedrijven, of steden) op één bepaald moment goed met elkaar vergelijken, met een lijndiagram kan je het beste een ontwikkeling in de tijd zien (mits je de tijd in gelijke tijdseenehden op de x-as vermeldt). Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Staafdiagram en http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijndiagram
Antoni
10 jaar geleden
tijdseenehden = tijdseenheden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Antoni!

Het beste antwoord

Bij een staafdiagram kan je de verschillen aflezen tussen gegevens.

"Hoeveel bloemen groeiden in 2012 en hoeveel in 2013 - staafdiagram

Hoe snel groeit mijn kind - lijndiagram
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Het is me helder!